استاندار گیلان عنوان کرد:

تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایر

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایر، گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی به عشایر نداریم.

تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایر

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع امروز در جلسه شورای عشایری استان گیلان در استانداری با بیان اینکه سازمان امور عشایر هدفی ارزشمند را اجرا می کند، اظهارکرد: جامعه عشایر جامعه ای مولد و کم توقع و با بهره وری بالاست که در بخش مهم اقتصاد کشور یعنی تولید بویژه گوشت قرمز نقش موثر دارد.

وی با اشاره به نگهداری عشایر از ۷۰ درصد دام سبک گیلان،تصریح کرد: تامین بخش عمده ای از گوشت قرمز مصرفی گیلان و سایر استان ها بر عهده عشایر است و در برخی از مواقع صادرات داریم.

استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را راهبرد کنونی کشور طبق منویات رهبر انقلاب دانست و افزود: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های خودش را مبتنی بر همین راهبرد عملیاتی می کند و عشایر غیرتمند نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: عشایر علاوه بر اینکه یک نیروی تاثیرگذار در عرصه تولید و اقتصاد ملی و منطقه ای هستند، از میراث گذشته و زندگی فرهنگی و اجتماعی ما حراست می کنند لذا با توجه به تنگناهای ملی دولت در حوزه تحقق درآمدها، اقدامات خوبی در بخش تقویت زیرساخت های زندگی روستایی و عشایری صورت گرفته و ادامه دارد.

زارع با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایر، یادآور شد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی به عشایر نداریم.

استاندار گیلان عشایر را سرمایه اجتماعی کشور در عرصه اقتصاد دانست و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد ارتقاء شاخص های توسعه ای همچون بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، آگاهی ای عمومی و… در جامعه عشایر هستیم و امروز بسیاری از چهره های برجشته علمی و دانشگاهی و حتی مدیریتی کشور از عشایر هستند.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح «ارتقای سواد، دانش و مهارت» در گیلان، یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان یکی از دغدغه های مهم است و لذا عشایر و جوامع محلی می توانند بهترین حافظان منابع طبیعی باشند و باید با مشارکت آنان از مراتع و جنگل ها حفاظت کنیم؛ البته آموزش و آگاهی بخشی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی خواستار ارتقاء سطح توانمندسازی عشایر با استفاده از ظرفیت های آموزشی استان شد و اظهار کرد: در کنار نگاه اقتصادی به عشایر، نگاه فرهنگی و اجتماعی و مذهبی داریم و لذا دستگاه های ذی ربط در اجرای برنامه های فرهنگی ویژه عشایر نیز کوشا باشند.

زارع عدم انطباق آمار واقعی عشایر با آمارهای فعلی را یکی از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در صورت احصای آمار درست به عشایر خدمات بهتر و بیشتری می توانیم ارائه دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه