هشت دی گزارش می دهد:

سوغات بی تدبیری در مدیریت پسماند رودسر/ از استشمام بوی تعفن تا به خطر افتادن موقعیت زمین های کشاورزی + فیلم

انباشت زباله در کارخانه کمپوست رودسر که در وسط زمین های کشاورزی وجود دارد داد مردم را در آورده؛ مردم ساکن در این منطقه و مغازه داران و کاسبان اطراف آن می گویند علاوه بر استشمام بوی تعفن و نامطبوع، موقعیت زمین های کشاورزی شان که در اطراف این کارخانه قرار دارد نیز به خطر افتاده است.

سوغات بی تدبیری در مدیریت پسماند رودسر/ از استشمام بوی تعفن تا به خطر افتادن موقعیت زمین های کشاورزی + فیلم

به گزارش ۸دی، مدیریت پسماند از چالش های اساسی کشور به خصوص در استان های شمالی است.

اگرچه تدبیراتی که برای برون رفت سراوان از انباشت زباله چیده شده هنوز به نتیجه نرسیده است اما این بار شاهد ایجاد معضلی اساسی تر رودسر در حوزه مدیریت پسماند هستیم.

انباشت زباله در کارخانه کمپوستی که در وسط زمین های کشاورزی وجود دارد داد مردم را در آورده است. مردم ساکن در این منطقه و مغازه داران و کاسبان اطراف آن می گویند علاوه بر استشمام بوی تعفن و نامطبوع، موقعیت زمین های کشاورزی شان که در اطراف این کارخانه قرار دارد نیز به خطر افتاده است.

 

این در حالی است که «سعید فرج پور» عضو شورای شهر رودسر در این باره گفته است: “این کارخانه کمپوست از ابتدا به‌ درستی جانمایی، تولید و نصب نشده است.” همچنین فرماندار رودسر نیز با اشاره به دپوی صدها تن زباله در فضای کارخانه کمپوست این شهر، گفت: وضعیت زباله در شهرستان رودسر به حد قرمز خود رسیده است.

 ساخت این کارخانه در سال ۸۴ با ظرفیتی ۱۲۰ تنی آغاز شد. سال ۹۰ باوجود ایرادات فنی مانند کامل نبودن سازه‌ها مشکلات محیط زیستی شروع به کار کرد اما آغاز به کار رسمی این کارخانه سال ۹۴ بود و در حال حاضر هم از کارکرد ذاتی خود فاصله دارد.

وضعیت فعلی کارخانه نشان می ‌ دهد بیش از ۸ هزار تن زباله به دلیل نداشتن زمینی مناسب برای دفن، امکان خروج از آنجا را ندارند.

در ادامه گزارش مردمی ۸دی را از وضعیت کارخانه کمپوست رودسر و معضلاتی که برای مردم این منطقه به وجود آورده می بینید:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه