کار آفرینی در زراعت چوب و استفاده از آببندان باید نهادینه شود

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه بحث کار آفرینی در زراعت چوب و استفاده از آببندان باید نهادینه شود، گفت:۱۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد برای زراعت چوب در گیلان وجود دارد که در صورت استفاده نکردن از این ظرفیت با چالش ها خاص آن روبرو می شویم .

کار آفرینی در زراعت چوب و استفاده از آببندان باید نهادینه شود

به گزارش ۸دی،یونس رنجکش سه شنبه در جلسه جذب سرمایه گذار در سالن فرمانداری صومعه سرا اظهار داشت: باید فرصت های موجود در استان شناسایی و با استفاده از ظرفیت بهره برداری صحیح داشته باشیم و سرمایه گذار را هدایت کنیم.
وی با بیان اینکه شناسایی و هدایت سرمایه‌گذاری از دغدغه های اصلی ما است افزود: گاه بخاطر قوانین و کم توجهی و برخورد های سلیقه ای در هدایت و شناسایی سرمایه گذار کوتاهی صورت گرفته است .
رنجکش افزود: آنچه در سیاست های این اداره کل وجود دارد موانع را برداریم و برای این کار باید شناخت از فرصت ها داشته باشیم .
وی تصریح کرد :تلاش ما حول دو محور است که منطبق با دستور بالا دستی و نگاه ملی بوده و بر روی آن متمرکز و معرفی کنیم .
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری گیلان با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا پیشانی زراعت صنوبر در کشور است افزود: مشکلات زراعت چوب شناسایی شده است ودر حال حاضر در حال طراحی بسته حمایتی در زراعت چوب و صنایع آن هستیم و یکی از پشتوانه های ما در زمینه های آموزشی شهرستان صومعه سرا است .
رنجکش افزود: صنایع تبدیلی ایجاد شده در گیلان یک فرصت است و باید از این ظرفیت های چوب در زمینه های اشتغال و رونق اقتصادی استفاده ببریم .
وی با اشاره به اینکه بحث کار آفرینی در زراعت چوب و استفاده از آببندان باید نهادینه شود اظهارداشت:۱۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد برای زراعت چوب در گیلان وجود دارد که در صورت استفاده نکردن از این ظرفیت با چالش ها خاص آن روبرو می شویم .
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : بر اساس شیوه نامه ۷ هزار هکتار از ارضی ملی به زراعت چوب می تواند اختصاص یابد.

وی افزود : بسیاری از اراضی در دست اشخاص قرار دارد و برخی دیگر در دست نهاد های دولتی است پس باید اراضی خرد شناسایی شود بعد بتوان پیوندی با شرکت های پشتیبان برقرارکرد.

رنجکش در ادامه افزود : ۹ هزار هکتار آببندان در سطح گیلان وجود دارد که قبلا دو برابر بود که به علل عدم رسیدگی و تعرض کاهش یافته است و باید برای احیا آببندان ها به صورت چندمنظوره برنامه ریزی کنیم .
وی افزود: در هر شهرستان ۵نقطه بصورت آزمونه (پایلوت ) برای استفاده از آببندان ها انتخاب شده است که باید با نگاه فرا دستگاهی در کمیته مربوط مصوب شود بطوری که اولویت واگذاری ما به جامعه بومی و محلی است .

وی اظهار داشت : در سطح فرمانداری ها سعی شود که کار گروه ها فرصت های خفته را بیدار کنیم ، نگاه فرا دستگاهی به برنامه ها داشته باشیم تا با راهنمایی درست و کارشناسی دقیق مشکلات و موانع پیش پا برداشته شود .
رنجکش، زمان را در سرمایه گذاری اصل مهم دانست و افزود:پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری از وظیفه ما است که جلوی فرصت سوزی ها را بگیریم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه