با رأی نمایندگان؛

طرح بانکداری اسلامی در اولویت کار مجلس قرار گرفت

نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن طرح بانکداری اسلامی موافقت کردند.

طرح بانکداری اسلامی در اولویت کار مجلس قرار گرفت

به گزارش ۸دی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه پارلمان و در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر اولویت بررسی طرح بانکداری اسلامی، با اولویت قرار گرفتن این طرح موافقت کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی طراح طرح مذکور اظهار کرد: اصلاح قوانین بانکی کشور امری ضروری بوده و بنده در روز‌های آغاز مجلس دهم خدمت تک تک نمایندگان رسیدم و با امضای آن‌ها طرح بانکداری اسلامی اعلام وصول شد.

او افزود: حدود ۳ سال و نیم است که مجلس دهم کار سنگینی برای اصلاح قوانین بانکی کشور انجام داده، چراکه در حال حاضر و در ساختار فعلی بانک مرکزی روابط بین بانک و مشتریان امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: اگر بخواهیم نظام بانکی در خدمت اقتصاد و تولیدکننده قرار بگیرد نیازمند قوانین جدیدی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: متنی که برای جرایم بانکی تهیه شده به رویت مقام معظم رهبری و برخی مراجع رسیده و این طرح محصول ۵ سال فعالیت گسترده اشخاصی است که در امور اقتصادی دارای تجربه هستند.

او بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر شده و ۹۰ درصد این نقدینگی هم توسط بانک‌های خلق شده است، امیدوارم ثمره این طرح انضباط نظام بانکی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه