نماینده رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

بحث زباله در استان های شمالی باید بصورت اساسی حل شود/ ساماندهی زباله دپوشده رودسر تا یک ماه آینده

نماینده رودسر و املش با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان اعتبار به عنوان کمک اولیه برای شروع بکار کارخانه بازیافت اختصاص داده شده است، گفت: بحث تجهیز و نوسازی کارخانه، ایراداتی که در بازیافت زباله و میزان ریجکتی که داشته در حال حاضر آغاز شده است.

بحث زباله در استان های شمالی باید بصورت اساسی حل شود/ ساماندهی زباله دپوشده رودسر تا یک ماه آینده

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص وضعیت پسماند زباله در شهرستان رودسر، اظهارکرد: معاون وزیر کشور و سازمان شهرداری ها از نزدیک این منطقه را دیده اند و ۳ میلیارد تومان اعتبار به عنوان کمک اولیه برای شروع بکار کارخانه بازیافت اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: بحث تجهیز و نوسازی کارخانه، ایراداتی که در بازیافت زباله و میزان ریجکتی که داشته در حال حاضر آغاز شده است.

نماینده رودسر و املش ادامه داد: پیمانکارانی برای این اقدام دعوت شده اند تا ریجکتی که از کارخانه خارج می شود و کمپوستی که درست می شود به چه شکل مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کار آغاز شده و بزودی شاهد نوآوری جدید در بخش ساماندهی و مدیریت پسماند خواهیم بود، گفت:  در بحث مدیریت پسماند باید در فرهنگ تولید، توزیع و تفکیک زباله برنامه ریزی درست کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان های شمالی شرایط خیلی متفاوت است، افزود: در خصوص بازیافت زباله، مدیریت در توزیع آن، خروجی بازیافت، استفاده از کود و کمپوستی که بدست می آید با توجه به فعالیت های کشاورزی در گیلان تا ماه آینده شاهد این خواهیم بود که بخش زیادی از زباله های دپو شده را ساماندهی کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری کردیم و در تلاش هستیم این موضوع ساماندهی شود و نگرانی مردم برطرف شود و سایر شهرداری ها هم بتوانند در بحث ساماندهی زباله های تولید شده از این طریق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بحث زباله در استان های شمالی باید بصورت اساسی حل شود، گفت: در مجلس در تلاش هستیم تا در لایحه بودجه امسال اساسی دیده شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ادامه داد: در مصوبه ۱۰۰۰ میلیارد اعتباری که برای بحث ساماندهی زباله اختصاص داده شده است در تلاش هستیم که استان های شمالی را به طور ویژه ببینند چون شمال کشور به دلیل سفره های آب زیر زمینی و نزدیکی به دریا و دیگر موارد نیاز به توجه خاص دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه