فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه برخورد قضایی شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متخلفین براشت غیر مجاز شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه به مقامات قضایی معرفی شدند. 

با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه برخورد قضایی شد

به گزارش ۸دی ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به برخورد قضایی با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل منطقه با دو خودرو سنگین که در حال برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه بودند مواجه شدند.

دو پیمانکار متخلف حین ارتکاب جرم دستگیر، و پس از مستند سازی جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: در راستای پیشگیری و پایش رودخانه های استان و جلوگیری از تخریب بستر رودخانه در سال جاری، تا کنون بیش از ۶۰مورد از این نوع تخلفات که باعث صدمات شدید زیست محیطی،تخریب بستر و تغییر اکو سیستم رودخانه ها شده برخورد و ضمن جلوگیری از فعالیت، پرونده این افراد برای اخذ ضرر و زیان وارده و ثبت در سوابق این پیمانکاران به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

قابل ذکر است تمام پیمانکاران که پس از طی مراحل قانونی  موفق به اخذ مجوز برداشت از رودخانه های استان می شوند، مکلف به رعایت دقیق تمام بندهای مجوز در خصوص حفظ محیط یست می باشند. این پیمانکاران در زمان اجرا پروژه به صورت ویژه مورد پایش اداره یگان این اداره کل خواهند بود ودر صورت تکرار تخلف بصورت عدم رعایت  حجم و ارتفاع و عمق  و براشت، در تقاضا های بعدی آنان مورد نظر قرار خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه