رئیس پلیس فتا گیلان:

نقاب مزاحم تلگرامی برداشته شد

رئیس پلیس فتا استان گیلان با اشاره به ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت مبنی بر ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشراکاذیب از طریق پیام رسان‌های موبایلی تلگرام، از شناسایی متهم پرونده خبر داد.

نقاب مزاحم تلگرامی برداشته شد

به گزارش ۸دی، سرهنگ ایرج پورمستمند رییس پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه خانم ۲۵ ساله گیلانی به اداره پلیس و با طرح شکایت عنوان کرد شخصی با ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی، قصد مزاحمت و اخاذی از وی را داشته که باعث سلب آسایش وی شده است، لذا با توجه به حساسیت موضوع، در دستور کار کارشناسان فنی این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد:با اقدامات فنی و تخصصی، متهم با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان رشت دستگیر شد،وی در زمان حضور در پلس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده تشکیل شده را داشت اما با مواجهه با مستندات انکارناپذیر به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

سرهنگ پورمستمند با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد. بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه