سرپرست فرماندار فومن در جلسه شورای آموزش و پرورش:

آموزش و تعلیم دانش آموزان به عنوان نیروی انسانی یک جامعه اهمیت دارد

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری فومن و با حضور اعضای شورا در اداره آموزش و پرروش شهرستان برگزار شد.

آموزش و تعلیم دانش آموزان به عنوان نیروی انسانی یک جامعه اهمیت دارد

به گزارش ۸دی، حمید رضایی سرپرست فرمانداری فومن در این جلسه ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جمعه در حمایت از امنیت کشور و با تبریک هفته بسیج، اظهار امیدواری کرد که رهرور بسیجیانی باشیم که از ابتدای انقلاب سخت ترین مسیرها را هموار کرده اند.
وی با بیان این که مهم ترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی است، به ساخت فرهنگ و جامعه آینده توسط دانش آموزان امروز اشاره کرد و گفت: بنابراین آموزش و تعلیم آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی عدیده در برابر رشد و اعتلای نوجوانان، خواستار اگاهی دست اندرکاران در مسیر رشد دانش آموزان شد و افزود: باید با توجه به اهمیت مسائل پرورشی و آموزش صحیح در این راه از جمله برنامه ریزی در خصوص آگاهی رسانی های تربیتی، آموزش خانواده، تهدید مواد مخدر و غیره، به آینده سازان کمک کنیم.

سرپرست فرمانداری به اشاره به صاحب نظر و سهیم بودن اعضای آموزش و پرورش در مسائل تربیتی و اجتماعی، خواستار تبادل نظر و هم اندیشی بیشتری در ارائه راهکار برای مسائل و رویدادهای اجتماعی و اداری شد که یکی از مهم ترین آن ها انتخابات است زیرا بدنه اجرایی آموزش پرورش و زیرساخت های آن در اجرای این امر نقش پررنگی دارند و تجربیات زیادی کسب کرده اند.

رضایی افزود: گرایشات سیاسی و فکری نیروهای آموزش و پرورش در چارچوب قانون محترم است و در صورت مجرب بودن این افراد باید از ظرفیت آن ها در راستای مشارکت حداکثری بهره گرفت.

وی در انتها، ضرورت پرهیز دستگاهها و نهادهای دولتی از هر گونه استفاده از منابع و بودجه های دولتی له یا علیه نامزدان انتخابات را تبیین کرد.

رضایی در فراز دیگری از سخنان خود، با توجه به فرارسیدن فصل سرما بر لزوم گرمایش در مدارس اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد مدارس شهرستان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند که در مجموع تعداد ۷ مدرسه باقی مانده تا پایان سال جاری به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز خواهند شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش فومن با تاکید بر همکاری اولیای دانش آموزان با مدرسه گفت: همکاری اولیا با مربیان موجب موفقیت بیشتر دانش آموزان و بهبود کیفی تعلیم و تربیت آنان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نهادهای دولتی می باشد .کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن از اولویت های آموزش و پرورش شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش فومن در ادامه اعلام کرد: برنامه هایی شامل نشست بصیرتی با حضور فرهنگیان و دانش آموزان، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز، دیدار با خانواده های جانبازان، ایثارگران و آزادگان و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله برنامه هایی است که در هفته بسیج برگزار می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش به ترویج و تعمیق نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: در ۸۰ درصد مدارس نماز به صورت جماعت برپا می شود که از این تعداد در ۲۲ واحد آموزشی نماز جماعت با حضور ائمه جماعت برگزار می گردد.

وی در ادامه به مدارس دارای سند مالکیت مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فومن رتبه دوم مدارس دارای سند مالکیت در استان گیلان را دارد که از مجموع ۱۷۱ واحد آموزشی، ۸۷ آموزشگاه دارای سند مالیکت هستند و مابقی مدارس تعداد ۱۱ واحد آموزشی در شهر و ۵۲ مدرسه روستایی در دست اقدام است و در تلاش هستیم با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بتوانیم این آمار را ارتقاء دهیم.

فاضل نیای فومنی در ادامه به فعالیت و ساماندهی سرویس مدارس در ۵۷ واحد آموزشی اشاره کرد و افزود: تعداد ۹۱ راننده سرویس مدارس طی مراحل قانونی دارای کارت تردد ویژه مدارس هستند که مشخصات این تعداد در سامانه ناوگان سپند ثبت شده و سهمیه بنزین دریافت خواهند کرد.

در پایان مراسم به مناسبت هفته بسیج از سرهنگ پاسدار حمید جانباز فرماندهی سپاه ناحیه فومن به پاس زحمات و همکاری در حوزه های فرهنگی با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه