کشف دومین محموله بزرگ قاچاق سهره در آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از کشف دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان خبر داد.

کشف دومین محموله بزرگ قاچاق سهره در آستارا

به گزارش ۸دی؛مصطفی فلاح مجاور رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان حاوی ۱۰۵ قطعه پرنده سهره طلایی با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

او افزود: این تعداد سهره طلایی که غیر قانونی و برخلاف مقررات شکار و صید زنده گیری شده بود و با اتوبوس در حال انتقال به تهران بود، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت در یک عملیات غافلگیرانه کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با بیان اینکه، از این متخلفان ۲ قفس نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد، گفت: متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که طبق قانون ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صیدو قاچاق سهره به ازای هر قطعه دو میلیون ریال است که دادخواست مطالبه آن در این پرونده با توجه به تعداد سهره کشف شده به مبلغ بیش از دویست میلیون ریال نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.

فلاح مجاور با بیان اینکه، سهره‌ها از جمله پرندگان آواز خوان هستند، تصریح کرد: در ایران فقط نوع سهره طلایی وجود دارد که آن را سهره پیشانی قرمز نیز می‌دانند و سهره طلایی یکی از محبوب‌ترین انواع سهره در اروپا به شمار می‌رودو چهره این نوع سهره قرمز رنگ و گونه‌های سفید و پیشانی سیاهی دارد که دو خط سیاه از پیشانی به سوی گردن می‌رود. رنگ پر‌های پشت خاکستری و بال‌های آن سیاه بوده و لکه‌های زرد بر روی آن دیده می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه