مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان:

همه دستگاه ها برای توسعه گردشگری پای کار بیایند/ کند شدن روند سرمایه گذاری با ساز و کار پیچیده اداری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: ساز و کار پیچیده اداری و نبود هماهنگی لازم بین دستگاه های مربوطه از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری می کاهد.

همه دستگاه ها برای توسعه گردشگری پای کار بیایند/ کند شدن روند سرمایه گذاری با ساز و کار پیچیده اداری

به گزارش ۸دی، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه با وجود صدور موافقت نامه های اصولی گسترده متاسفانه درصد کمی از آنها منجر به دریافت مجوز ایجاد و تاسیس شده اند اظهار کرد:  در طول یک سال و نیم گذشته ۶۴۳ موافقت اصولی صادر شده  و موفق به جذب ۲۲۰ نفر سرمایه گذار شده ایم.

امیرانتخابی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و دولتی می بایست در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گام برداشته و شرایط را برای جذب سرمایه گذاران فراهم سازند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: برای توسعه گردشگری نباید تنها به دستگاه متولی اکتفا کرد بلکه همه دستگاه ها باید برای توسعه گردشگری پای کار بیایند .

امیرانتخابی با بیان این که گردشگری یک امر فرابخشی است و نباید اجازه داد سرمایه گذاران این حوزه  دلسرد شوندخاطرنشان کرد:مجموعه مدیریتی کشور بر این امر اتفاق نظر دارند که از محل درآمد گردشگری برای توسعه پایدار کشور استفاده شود

وی اظهار داشت : دولت ها در تمام دنیا از سرمایه گذاران به ویژه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کنند و این موضوع نیز با توجه به ظرفیت های بالای استان همواره مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان  تاکید کرد: همه نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری موظف به حمایت از صنعت گردشگری هستند تا سرمایه گذاران دلسرد نشوند و مسیر برای آنها هموار شود .

تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی  در گیلان فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه