دی ماه آخرین مهلت صاحبان مشاغل پزشکی برای نام نویسی در سامانه فروشگاهی

معاون نظام پزشکی گیلان اعلام کرد: مشاغل پزشکی تا دی ماه فرصت دارند برای پرداخت مالیات و درآمد بر ارزش افزوده در سامانه فروشگاهی ثبت نام کنند.

دی ماه آخرین مهلت صاحبان مشاغل پزشکی برای نام نویسی در سامانه فروشگاهی

به گزارش ۸دی رضا قنبرپور معاون فنی، نظارت و برنامه ریزی  نظام پزشکی گیلان با اشاره به مهمترین چالش های حوزه درمان و سلامت در گیلان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه ، مطابق ماده ۹ قانون احکام دائمی توسعه کشور ، با درنظر گرفتن اصل تعادل در خصوص منابع و مصارف و قیمت واقعی ، تعرفه های خدمات درمانی تعیین و به هیات دولت پیشنهاد می شود که پس از تصویب برای اجرا به پزشکان و جامعه پزشکی ابلاغ می شود.

قنبرپور با بیان اینکه ۶۰ درصد از تعرفه درمانی قدر سهم بیمه است که حداکثر تا ۳ ماه باید پرداخت شود افزود: این کار عملی نمی شود و پرداخت این تعرفه ها ۶ ماه تا یک سال هم طول می کشد و این امر موجب می شود بیمارستان ها، پزشکان و حتی خود بیماران به مشکل مالی برخورد کنند.

وی گفت: شورای عالی بیمه از ۲ سال پیش تاکنون هر سال تعرفه درمان و ویزیت پزشکان را ۷ درصد افزایش داده است که این افزایش در مقایسه با تورم ۳۰ درصدی که خود دولت اعلام می کند کم است.

معاون فنی ، نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی گیلان با اشاره به اینکه رسانه ها باید انصاف را رعایت کنند گفت : بر اساس قانون بیمه همگانی مصوب سال ۷۳ هزینه درمان بیمار را باید بیمه پرداخت کند نه اینکه از جیب پزشک تامین شود.

قنبرپور با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی درآمد بیمارستان ها و افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی هزینه های درمانی افزود : اگر بیمارستان ها هنوز به فعالیت های درمانی خود ادامه می دهند و سرپا هستند به خاطر زیرساخت هایی است که سال های قبل مهیا شده که  در حال فرسودگی است که اگر بیمارستان بخواهد همان تجهیزات را خریداری کند ممکن نیست.
وی اضافه کرد : به همه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هشدار می دهم اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، پزشکان ضرر مالی می کنند  و در نهایت به مردم ضرر جانی می رسد.

معاون فنی نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی گیلان با بیان اینکه پرداخت مالیات وظیفه مدنی هر کسی است گفت : بر اساس تبصره ۲ ماده  ۱۶۹ ، سازمان امور مالیاتی باید اولویت بندی مشاغل و صنوف برای پرداخت مالیات را از طریق ثبت در سامانه فروشگاهی اعلام کند و این صنوف تا دی ماه فرصت دارند برای پرداخت مالیات و درآمد بر ارزش افزوده در این سامانه ثبت نام کنند و در غیر این صورت صاحبان حرف و مشاغل جریمه می شوند که این موضوع خود باعث تشویش اذهان عمومی شد ، چرا که زیرساخت ها هنوز آماده نبود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه