حزب سعد الحریری خواستار همکاری معترضان با نیروهای امنیتی شد

جریان المستقبل لبنان به رهبری سعد الحریری از معترضان خواست تا از اقدامات قانون‌شکنانه دوری کرده و با نیروهای امنیتی و ارتش همکاری کنند.

به گزارش ۸دی؛ جریان المستقبل لبنان امروز (پنجشنبه) با حضور «سعد الحریری» تشکیل جلسه داد و در بیانیه پایانی از معترضان خواست تا با خویشتنداری از مسدود کردن جاده‌ها خودداری کنند.

به نوشته وبگاه تلویزیون ان‌بی‌ان لبنان، در این بیانیه با تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات، آمده است که اعتراضات دارای روح ملی‌گرایی و دوری از فرقه‌گرایی و روح سرسپردگی است.

جریان المستقبل همچنین از تمامی طرفداران سعد الحریری خواست تا پس از استعفای وی، با التزام به قانون از اقدامات تحریک‌آمیز و بستن خیابان‌ها خودداری و با ارتش و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

روز چهارشنبه (دیروز) رئیس‌جمهور لبنان استعفای «سعد الحریری» را پذیرفت و دولت فعلی عملاً به دولت پیشبرد امور تبدیل شد.

شب گذشته برخی خیابان‌های بیروت شاهد تظاهرات طرفداران سعد الحریری در حمایت از وی بود که موجب بسته شدن خیابان‌ها و ایجاد مشکلات عبور و مرور برای خودروها شد.

شهرهای لبنان از دو هفته پیش در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه