همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی:

صبحگاه مشترک دانش آموزان گیلانی در رشت برگزار شد

صبحگاه مشترک دانش آموزان گیلانی همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی در رشت برگزار شد.

صبحگاه مشترک دانش آموزان گیلانی در رشت برگزار شد
به گزارش ۸دی مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزان گیلانی به مناسبت آغاز هفته بسیچ دانش آموزی با حضور مسئولان در دبیرستان شاهد امام حسین (ع) کلانشهر رشت برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به عضویت ۱۶۰ هزار دانش آموز در سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۵۶۰ واحد بسیج دانش آموزی در گیلان فعالیت می‌کنند.

سرهنگ علی رفاهتی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش آموزان گیلانی عضو سازمان بسیج دانش آموزی هستند، افزود: سرآمد تمامی تشکل‌های استان، سازمان بسیج دانش آموزی است، در تمامی نقاط استان بسیج دانش آموزی فعالیت دارد و دانش آموزان عضو این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما تشنه یادگیری معارف و ارزش‌های الهی هستند، تصریح کرد: ما باید به موضوع کادر‌پروری توجه بیشتری داشته باشیم و باید به بخش پرورشی در مدارس بیشتر پرداخته شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه با پارک علم و فناوری استان تفاهم نامه‌ای امضا شده تا از دانش آموزان نخبه حمایت کند، گفت: حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های بعدی اهمیت بالایی دارد و ما در این بخش برنامه‌های متنوعی داریم.

رفاهتی با اشاره به طرح یاوران ولایت افزود: این طرح در راستای هدف امام خمینی (ره) در جهت حمایت از جوانان و نوجوانان بسیجی است و در این طرح کل اختیارات برعهده دانش آموزان است و دانش آموزان توانایی‌های خود را نشان دادند و این تجربه در ادامه زندگی به آن‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل است، تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌ها در مسجد و مدارس انجام می‌شود و اولویت این طرح انجام کار‌های پرورشی است و دانش آموزان مقطع متوسطه اول را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به اینکه طرح شهید بهنام محمدی مصوب طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: جوانان یاور مربی معرفی شده در این طرح از مساجد هستند و خالصانه در این طرح حضور دارند و مسابقات علمی پژوهشی، فرهنگی و اردویی را برگزار می‌کنند.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه دشمنی آمریکا با مردم ما به قبل از انقلاب بر می‌گردد، اظهار کرد: کودتا ۲۸ مرداد و کشتار ۱۶ آذر ۱۳۳۲ از نمونه‌های توطئه‌های آمریکا قبل انقلاب است.

سرهنگ محمد نیک فطرت با اشاره به اینکه حمایت از قاتلان شهدای ترور از جمله توطئه‌های اخیر آمریکا است، بیان کرد: علم در ایران به سرعت در حال پیشرفت است و در کنار موضوع علمی نیز در بخش نظامی دشمن را در خلیج فارس خوار و ذلیل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ رسانه است، افزود: باید دانش آموزان به خوبی به علم رسانه آگاهی داشته باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه باید مانند شهید فهمیده در جامعه تاثیر گذار باشیم، اظهار کرد: دانش آموزان باید به سه مسئله تحصیل، تهذیب و ورزش توجه داشته باشند.

جمیل عباسی غریب با اشاره به اینکه خانواده‌ها در فرهنگ‌سازی بین دانش آموزان تاثیرگذاری بالایی دارند، گفت: معلمان و خانواده‌ها در کنار هم می‌توانند نسل انقلابی جدید جامعه را بسازند.

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز دنیای اسلام متأثر از تفکر بسیجی است، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی انجام گرفت و حرکت مجاهدانه شهید فهمیده نمونه بارز جانفشانی‌ها رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

ایرج قربان نژاد با اشاره به اینکه رشادت‌های دانش آموزان بسیجی باعث مقاومت جانانه ما در مقابل دشمن بعثی شد، افزود: رزمندگان ما با دست خالی در مقابل که دنیا ایستادند، اما امروز دشمن تاکتیک خود را عوض کرده است و ما هم باید تاکتیک خود را عوض کنیم و باید روی دانش آموزان خود فرهنگ سازی کنیم.

منبع: بسیج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه