همزمان با هفته گردشگری؛

افتتاح ۵ طرح گردشگری در شهرهای لاهیجان و رودسر

همزمان با هفته گردشگری پنج طرح اقامتی و تفریحی در شهرستان‌های لاهیجان و رودسر افتتاح شد.

افتتاح ۵ طرح گردشگری در شهرهای لاهیجان و رودسر

به گزارش ۸دی، عصر یکشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان پنج طرح رفاهی و اقامتی به مناسبت هفته گردشگری در شهرهای لاهیجان و رودسر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از هتل آپارتمان در رودسر با ۱۲ اتاق و ۳۰ تخت و سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی با مساحت سه هزار و ۳۵۸ متر مربع نخستین طرح افتتاحی بود که با بهره برداری از این طرح برای شش نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

بهره برداری از یک واحد بوم گردی و دو طرح و دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان لاهیجان از دیگر طرح های بهره برداری شده در این روز با حضور مسئولان بود که در مجموع برای این دو طرح ۹۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات توسط بخش خصوصی و دولتی هزینه شده است.

همچنین با بهره‌برداری از این دو طرح برای پنج نفر اشتغالزایی شده است.

آخرین طرح گردشگری افتتاح تاکسی گردشگری بود که مدیرکل میراث فرهنگی در این باره اظهار کرد: یکی از مشکلات گردشگران به ویژه گردشگران خارجی حمل و نقل و ترددهای درون و برون شهری است.

شهرود امیرانتخابی با اشاره به افزایش فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، افزود: متاسفانه به رغم افزایش استفاده از تاکسی های اینترنتی هنوز به دلیل عدم شناخت گردشگران در مقصد این مشکل باقی است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری میراث فرهنگی و تاکسیرانی در لاهیجان اجرایی شده است، تصریح کرد: گشت‌های درون و برون شهری، اماکن تفریحی و تاریخی از برنامه‌های این طرح بوده و رانندگان این تاکسی‌ها به دلیل خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران خارجی به زبان انگلیسی مسلط مهستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: طرح تاکسی گردشگری در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و زیر بنای ۷۰ متر بنا شده و یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی در این طرح سرمایه‌گذاری شده و برای پنج نفر نیز اشتغالزایی انجام شده است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه