سلام آسمان خراشها به المپیک

صعود تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو

بلند قامتان بسکتبال جمهوری اسلامی ایـــران جواز ورود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند.

صعود تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو

به گزارش ۸دی، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در جام جهانی به مصاف فیلیپین رفت و موفق شد ضمن پیروزی با نتیجه ۹۵ به ۷۵ جواز حضور در المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ میلادی را کسب کند.

تیم ملی بسکتبال ایران که در آخرین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ چین از ساعت ۱۶:۳۰ در شهر پکن رودرروی فیلیپین قرار گرفته بود با اقتدار در این بازی بعنوان اولین تیم ایرانی به المپیک صعود کرد.

گزارش بازی

کوارتر اول ۳۰-۲۴ ایران

اولین دو امتیاز ایران را حامد حدادی در ۲۰ ثانیه نخست برای ایران کسب کرد. در ادامه بازیکنان ایران که می دانستند باید با اختلاف بالا حریف را شکست بدهند ۹ بر ۵ پیش افتادند. در ادامه مسابقه و در فاصله ۵ دقیقه تا پایان کوارتر اول بازیکنان فیلیپین ۳ پرتاب سه امتیازی را بدون دفاع وارد سبد ایران کردند. آماری که عجیب بود؛ آن هم برای تیمی که درکل مسابقه ها آمار ضعیفی در پرتاب های سه امتیازی داشت. دالیستان اولین شوت خود را با کسب سه امتیاز برای تیمش به دست آورد تا بازی ۲۴-۲۲ شود و فاصله کاهش یابد. در نهایت کوارتر اول ۳۰-۲۴ به نفع ایران به پایان رسید. در کوارتر اول فیلیپین ۶ پرتاب سه امتیازی موفق داشت. (کوارتر اول بازی چین و نیجریه هم ۲۱-۱۹ به نفع چین به پایان رسید.)

کوارتر دوم ۱۸-۱۰ ایران

در کوارتر دوم مایک رستم پور به تیم اضافه شد تا در کارهای دفاعی عملکرد بهتری را از سوی ایران شاهد باشیم. در ادامه شاگردان شاهین طبع اختلاف را زیاد کردند و بازی ۴۲-۳۳ به نفع ایران شد. در کوارتر دوم بازیکنان ایران روی پرتاب های سه امتیازی حریف بهتر کار کردند و دفاع خوبی را انجام دادند تا این تیم دیگر نتواند اختلاف را کم کند. در فاصله ۴۱ ثانیه تا پایان ایران ۴۸-۳۳ پیش افتاد. در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه ۴۸-۳۴ به نفع ایران به پایان رسید. (نیمه اول دیدار نیجریه و چین هم با برتری ۳۵-۳۱ نیجریه همراه شد؛ با این نتیجه نیجریه از آفریقا و ایران از آسیا سهمیه المپیک می گیرند) تا پایان نیمه اول حامد حدادی ۱۴ و بهنام یخچالی ۱۱ امتیاز را برای ایران کسب کردند. برای فیلیپین هم  بلچ با ۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بود.

کوارتر سوم ۲۷-۱۶ ایران

ایران کوارتر سوم را طوفانی آغاز کرد؛ در حالی که به نظر می رسید ایران از نتیجه بازی چین خبر دارد هیجان زیادی روی نیمکت تیم ملی وجود داشت و سه امتیازی بهنام یخچالی بازی را ۵۸-۳۷ کرد تا ایران امیدش برای المپیکی شدن بیشتر از قبل شود. در نهایت این کوارتر هم با برتری ایران همراه شد. (دربازی همزمان نیز نیجریه تا پایان کوارتر سوم ۶۰-۵۱ از چین پیش است.)

کوارتر چهارم

مایک رستم پور با یک پرتاب سه امتیازی ایران را به امتیاز ۷۸ رساند در ادامه هم بازیکنان ایران اختلاف را بیشتر کردند تا در نهایت با پیروزی ۹۵ به ۷۵ المپیکی شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه