واکنش فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنرانی نماینده شفت و فومن در جشنواره سالانه خانه تالشان

فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنرانی نماینده شفت و فومن در جشنواره سالانه خانه تالشان واکنش نشان داد.

واکنش فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنرانی نماینده شفت و فومن در جشنواره سالانه خانه تالشان

به گزارش ۸دی، بهنام ربیع زاده نوشت: در خبرهای رسانه های نزدیک به مهدی افتخاری نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی آمده است که وی به همراه علی یونسی مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در جشنواره سالانه خانه تالشان که در تهران برگزار شد، درباره زبان و فرهنگ تالشی سخنرانی کرده است!

اگرچه تاکنون متن سخنرانی آقای افتخاری در رسانه ها منتشر نشده اما لطفا به عنوان مراسم (زبان و فرهنگ تالشی) دقت کنید و به دنبال پاسخ این سئوال باشید که اساسا آقای افتخاری چه سنخیتی با زبان و فرهنگ تالشی دارند و در این زمینه چه تحقیقات و کتب و مقاله هایی به ثبت رسانده اند؟

بگذارید موضوع را ساده تر مطرح کنم ؛
همین الان چنانچه شخصی که حتی تالش زبان نبوده و بطور نسبی درباره قوم تالش تحقیقاتی داشته است، اگر با جناب افتخاری (بطور فی البداهه) صحبت کند و موارد ساده ای از ادبیات و فرهنگ و هنر و زبان و تاریخ تالشی را از وی بپرسد، پاسخ های ایشان چه خواهد بود؟!

فرض کنیم که ایشان وکالت بخشی از تالشان را در مجلس برعهده دارد، آیا این دلیل محکمی برای سخنرانی یک شخصیت سیاسی گیلک زبان در همایشی ست که قرار است به زبان و فرهنگ تالشی بپردازد؟

اگر چنین است نماینده تالش، ماسال و شاندرمن که اولویت بسیار بیشتری دارد چراکه او؛ هم زبان اش تالشی است و بر فرهنگ و زبان تالشی مسلط و هم گستره و جمعیت بیشتری را در مجلس نمایندگی می کند.

آیا بهتر نیست هرچیزی سر جای خودش باشد و همه مؤلفه ها دست آویز نشود؟

براستی چرا …؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه