امام‌ جمعه رشت در خطبه نماز عید قربان:

توجه بیشتر به کشاورزان گیلانی لازم و ضروری است

امام‌ جمعه رشت گفت: کشاورزان گیلانی تک‌محصول هستند و از دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند و با این شرایط توجه بیشتر به آن ها لازم و ضروری است.

توجه بیشتر به کشاورزان گیلانی لازم و ضروری است

به گزارش ۸دی آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلای نماز جمعه رشت ضمن تبریک عید بزرگ مسلمین با بیان اینکه عید قربان یکی از روزهای بزرگ اسلام محسوب می‌شود اظهار کرد: عید قربان ایام‌الله است و شایسته است مسلمانان پذیرش توبه خود را از درگاه باری‌تعالی مسئلت کنند تا مورد آمرزش الهی قرار بگیرند زیرا دعای آنان در این روز موردتوجه پروردگار قرار می‌گیرد.

وی عید قربان را عیدی پربرکت برای مسلمانان دانست و افزود: عید قربان جایگاه عظیمی در پیشگاه خداوند دارد و مسلمانان در این روز به یاد خدا باشند و استغفار کنند تا موردتوجه درگاه حضرت حق قرار بگیرند.

آیت الله فلاحتی با تأکید براثر دعا و نیایش در زندگی انسان تصریح کرد: هرقدر جامعه به سمت معنویت برود خداوند به آن مردم توجه بیشتری می‌کند زیرا دعا و حضور در اماکن مذهبی برکت الهی را نصیب همه افراد حتی کسانی که به این امور اعتقاد ندارند خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر شرکت‌های بیمه‌گذار به کشاورزان گیلانی با توجه به بارش‌ها و آسیب دیدن شالیزارها بیان کرد: کشاورزان گیلانی تک‌محصول هستند و از دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند و با این شرایط توجه بیشتر به انها لازم و ضروری است.

امام‌ جمعه رشت به نزاع بین آل سعود و برخی سران کشورهای عربی را به نفع مردم یمن خواند و افزود: خداوند این ستمگران را ذلیل کرده و آنها را در زمین خودشان شکست خواهد داد.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از ظلم‌هایی که در قبال مردم کشمیر صورت می‌گیرد، بیان کرد: مردم آنجا شیعه هستند و اخبار ایران را رصد می‌کنند، کشمیر به ایران کوچک معروف است، این مردم تا چند وقت پیش مستقل بوده اما در حال حاضر دولت هند توان رسیدگی به آنها را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه