ماندگاری در رشت:

مشکلات جامعه از انتخاب هایی است که داشته ایم/ یاری دین خدا با حزب بازی و ستادبازی نمی شود

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشور و ملت ما شایسته مشکلات کنونی نیست، گفت: این مشکلات از اسلام و انقلاب و ولایت نشات نگرفته، بلکه انتخاب‌های ما چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.

مشکلات جامعه از انتخاب هایی است که داشته ایم/ یاری دین خدا با حزب بازی و ستادبازی نمی شود

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه  در یادواره سردار شهید «میثم محمدبیگلو» و ۹۶ شهید گیلانی عملیات رمضان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،در گلزار شهدای رشت برگزار شد، مجلس شهدا را مجلس اتمام حجت دانست و اظهار کرد:‌ شهدا ترجمان قرآن و حجت خدا بر ما هستند.

وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا یک تلنگر است،افزود:‌شهدا ما را دعوت کردند تا از خواب غفلت بیدار شویم.عده‌ای در عالم مردند و عده‌ای بردند و شهدا برندگان مسابقه عالم هستی هستند و براساس آیه ۱۰۴ کهف کسانی که همه عمرشان به دنبال ثروت و شهرت و شهوت و قدرت بودند باختند.

این کارشناس دینی با اشاره به علامات برد شهدا در قرآن، خاطرنشان کرد:‌ والدین شهدا والدین مدال‌آوران قرآنی هستند و براساس آیه «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ؛ صف – ۲» خدا عاشق شهداست، زیرا شهدا به دنبال غیر خدا نبودند.

ماندگاری آیه  توبه ۱۱۱ را دومین علامت برد شهدا دانست و تصریح کرد:‌ شیطان خریدار حرام‌خوار و بی‌حیا و شهوت‌ران است، اما خدا به قیمت بهشت خریدار شهداست.

وی آیه ۱۵۴ بقره را مصداق حیات جاودان شهدا دانست و گفت:‌ آیه ۸۳ قصص نیز چهارمین علامت برد شهداست، زیرا شهدا در دفاع مقدس به دنبال نام و عنوان نبودند و به تاسی از شهدای کربلا می‌خواستند گمنام باشند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۶۹ آل عمران شهدا را هم‌مقام اولیای الهی دانست و ادامه داد:‌ شهدا در بهشت خصوصی خدا هستند.

ماندگاری با بیان اینکه آیه ۶۹ – نساء»یکی دیگر از علامت‌های برد شهداست،تاکید کرد:‌ انبیا و اولیای الهی برای هدایت مردم بسیار تلاش کردند،اما همه برنده نشدند؛ این در حالی است که بیشترین برندگان عالم هستی در عصر ما هستند و مردم ایران به برکت وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بیش از چهارهزار امامزاده مدال‌آور شدند.

وی ولایت را نجات‌بخش انسان دانست و خاطرنشان کرد:‌شهدا با تمسک به ولایت پرواز کردند، اما برخی با مقابله با ولایت سقوط را برگزیدند.

این کارشناس دینی یاران خدا را مصداق آیه ۷ محمد دانست و متذکر شد:‌ اگر می‌خواهیم خدا را یاری کنیم باید دین خدا را یاری کنیم، ارزش‌های دین خدا را یاری کنیم و ولی خدا را یاری کنیم.

ماندگاری شهدا را فدایی اسلام و قرآن دانست و عنوان کرد:‌ امروز حضور در نماز جمعه، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و رای دادن به فرد اصلح در انتخابات همانا یاری دین خداست. کشور ما و ملت ما شایسته مشکلات کنونی نیست و این مشکلات از اسلام و انقلاب و ولایت نشات نگرفته، بلکه انتخاب‌های ما چنین وضعیتی را ایجاد کرده است. یاری دین خدا با حزب‌بازی و ستادبازی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار جامعه ما هنوز در تراز جامعه قبل از ظهور نیست، اضافه کرد:‌ شهدا کشته ارزش‌های دین خدا هستند و لذا امروز دشمنان این ارزش‌ها را هدف گرفته‌اند. اگر ولایتمدار باشیم و دین خدا و ارزش‌های الهی را یاری کنیم، عنایت امام زمان(عج) شامل حال این کشور و نظام خواهد شد.

تصاویر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه