در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

سبزه میدان رشت به ایستگاه ماشین تبدیل شده/ نیروهای سد معبر هیچ پشتیبانی قضایی ندارند

عضو شورای شهر رشت با اشاره به درگیری حوزه سد معبر با دست فروشان رشت و ضرب و شتم شدید ماموران اذعان کرد: نیروی سد معبر هیچ پشتیانی قضایی یا نیروی انتظامی ندارد.

سبزه میدان رشت به ایستگاه ماشین تبدیل شده/ نیروهای سد معبر هیچ پشتیبانی قضایی ندارند

به گزارش خبرنگار هشت دی صدویکمین جلسه شورای شهر با غیبت امیرحسین علوی، رئیس شورا و فاطمه شیرزاد آغاز شد.

رضا رسولی نائب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه چهارشنبه آینده ساعت ۱۷عصر نتیجه زحمات شورای پنجم در حوزه حفظ آثار و ابنیه تاریخی صادر خواهد شد اظهار کرد: صبح فردا سه شنبه ۱۸ تیرماه نیز پروژه تونل ارتباطی فیبر نوری رونایی میشود.

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با اشاره به کیفیت ضعیف آسفالت خیابانها با بیان اینکه نظارت درست در آسفالت وجود ندارد ابراز کرد: برخی دلایل برای آسفالت نکردن خیابان ها قابل قبول نیست و با اندکی تعامل و همکاری میتوان به نتیجه رسید.

ذاکری با بیان اینکه سبزه میدان دچار ظاهر نامناسب و ترافیک شدید شده است گفت: سبزه میدان رشت به ایستگاه ماشین تبدیل شده اما با ایجاد یک ایستگاه مرکزی و بزرگ کردن ورودی پارکینگ میتوان ماشین ها را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اجاره مغازه ۱۹۴متری توسط سازمان میادین اذعان کرد: این مغازه برای طرح توسط شهرداری خریداری شده بود اما مشخص نیست با مجوز چه کسی سازمان محلی اقدام به استعلام و اجاره کرده است در این زمینه خواستار پاسخی شفاف هستم.

رسولی با اشاره به درگیری امروز بین حوزه سدمعبر شهرداری و شهروندان در قالب دستفروش افزود: با توجه به وجود فرصت ایجاد مکان برای حل مشکل دستفروشان هر چه سریع تر باید این مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد: محلی در ابتدای پیاده راه فرهنگی که در گذشته زندان بوده میتواند هم محل مناسبی برای ساماندهی دست فروشان و هم ایجاد درآمد برای صاحب ملک باشد و بازارچه ای مثل بازارچه چمران را تکرار کند.

فرهام زاهد دیگر عضو شورا نیز با اشاره به درگیری حوزه سد معبر با دست فروشان رشت و ضرب و شتم شدید ماموران اذعان کرد: نیروی سد معبر هیچ پشتیانی قضایی یا نیروی انتظامی ندارد و در چنین شرایط اقتصادی و افزایش دست فروشان باید همه دستگاه ها همراه با شورا یکبار برای همیشه این موضوع را حل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از آموزش، حمایت و نظارت درست بر کار افراد در حوزه سد معبر انتظار داریم همه دستگاه ها در حل این موضوع کنار شورا قرار گیرند.

در ادامه ذاکری با بیان اینکه دستفروشان با کالای مشخص و در زمان و مکان معین همراه با ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از افراد پس از بررسی صحت موضوعات میتوانند به کار خود مشغول شوند گفت: این کار باید در جهت بهبود وضعیت توریست، معرفی صنایع دستی و آثار گیلان و همچنین در چهارجوب مشخص ایجاد شود.

در پایان طرح کمک ۵۰میلیون ریالی مالی به موسسه خیریه دست های سپید توانا، نرخ پارکینگ های حاشیه ای، طرح الزام شهرداری به تشکیل کارگروه تخصصی منظر شهری، افزایش ردیف اعتبار مربوط به خرید سطل زباله پارکی و تفکیکی و لایحه مشارکت سرمایه گذار در احداث و بهره برداری نیروگاه زباله سوز ۶۰۰تنی رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه