هشدار پلیس به شهروندان:

خیران و ماموران قلابی در کمین شما هستند

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: مردم فریب کلاهبردارانی که خود را خیر یا مامور نهاد‌های امدادی و حمایتی معرفی می‌کنند نخورند.

خیران و ماموران قلابی در کمین شما هستند

به گزارش خبرنگار ۸دی، سرهنگ مجید رسول زاده فرساد، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: مردم نسبت به فریب کلاهبردارانی که خود را خیر یا مامور نهاد‌های امدادی و حمایتی معرفی می‌کنند، هوشیار باشند.

وی، با اشاره به وقوع چندین فقره سرقت زیورآلات زنان سالخورده، افزود: افرادی با چهره‌هایی موجه و خودرو‌هایی مشابه خودرو‌های دولتی پس از شناسایی بانوان سالخورده به درب منازل آنان مراجعه می‌کنند و با اغفال بانوان کهنسال، تحت پوشش امور خیرخواهانه به روش‌های مختلف زیورآلات آن‌ها را سرقت می‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: این افراد کلاهبردار با تحویل مقادیری پوشاک به زنان سالخورده وانمود می‌کنند که قصد کمک به افراد بی بضاعت را دارند و از این بانوان می‌خواهند تا پوشاک را به دست نیازمندان برسانند.

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد افزود: متهمان پس از جلب اعتماد بانوان سالخورده به بهانه‌های مختلف از آن‌ها درخواست می‌کنند که زیورآلات شان را برای لحظه‌ایی مشاهده در اختیار داشته باشند.

وی گفت: سارقان پس از در اختیار گرفتن زیورآلات به سرعت و بدون ایجاد حساسیت آن را سرقت کرده و با استفاده از شگرد‌های خاص به گونه‌ای وانمود می‌کنند که زیورآلات را درون ساک محتوی پوشاک قرار داده‌اند و سپس آن را به مالباخته تحویل می‌دهند و محل را ترک می‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان، با هشدار به شهروندان در خصوص خودداری از باز کردن درب منزل بر روی افراد ناشناس به ویژه افرادی که تحت عناوین جعلی ماموران سازمان‌های امدادی یا ماموران برق، گاز یا آب به آن‌ها مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: سالخوردگان و کودکان بیش از دیگر شهروندان در معرض این گونه تهدیدات هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه