استاندار گیلان: عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا به روسیه ختم می‌شود

استاندار گیلان ‌گفت: بخش عظیم مبادلات تجاری از جمله صادرات و واردات انجام شده در بندرانزلی و آستارا مربوط به کشور روسیه است.

استاندار گیلان: عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا به روسیه ختم می‌شود

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری امروز در دیدار سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران به منظور تسلیم رونوشت روانامه در رشت اظهار داشت: پیشگام بودن استان گیلان جهت توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه در راستای اراده سران دو کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان یکی از محورهای توسعه روابط بین دو کشور روسیه و ایران است خاطرنشان کرد: در این راستا رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه همواره بر گسترش مناسبات و روابط تجاری تأکید دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به افزایش ۶۰ درصدی آمار مبادلات تجاری دو کشور روسیه و ایران اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره‌برداری راه‌آهن رشت به آستارا در حقیقت یک پروژه مهم برای هر دو کشور تلقی می‌شود.

 

سالاری با بیان اینکه بخش عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا از لحاظ صادرات و واردات، مربوط به کشور روسیه است ابراز داشت: دولت ایران مصمم است تا راه‌آهن رشت در طول مدت کمتر از ۲ سال به راه‌آهن بندرانزلی و بندر کاسپین متصل شود.

وی با اشاره به اهمیت اسکله “رورو” در بندر کاسپین خاطرنشان کرد: مقدمات کار این اسکله نیز فراهم شده و هم‌زمان با آغاز کار راه‌آهن، در بندرکاسپین اجرایی می‌شود و از این طریق امکان جدیدی برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور روسیه و ایران نیز فراهم می‌کند.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: با وجود تحریم و تهدید‌های مختلف اما باز هم قاطعانه موضع خود را تکرار می‌کنیم و در این مسیر از جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حمایت کرده و در کنار جمهوری اسلامی هستیم.

لوان جاگاریان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر و مثبت تجاری دو کشور روسیه و ایران طی سال‌های اخیر ابراز داشت: روسیه یک کشور مستقل است و ما برای ارتباط و تعامل با جمهوری اسلامی ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم.

وی به اقدامات آمریکا در موضوع برجام اشاره کرد و اظهار داشت: من با اطمینان از جانب کشور روسیه اعلام می‌کنم که به فعالیت‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و در کنار ایران هستیم.

در پایان این دیدار، آندره گئور گیوویچ وادوف به عنوان سر کنسول جدید فدراسیون روسیه در رشت معرفی شد و رونوشت روانامه خود را تقدیم استاندار گیلان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه