نماینده رشت در مجلس:

وزیری که به دلیل واردات نابجا و قاچاق استیضاح می شود دوباره از مجلس رأی اعتماد  می گیرد/ کتابخانه مرکزی رشت پس از ۱۵سال کمتر از ۵۰درصد پیشرفت داشته است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نظارت مجلس بر روند کنترل قاچاق کالا کمرنگ است، گفت: نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیری را در مجلس بخاطر واردات نابجا و قاچاق استیضاح می‌کنیم، اما باز از مجلس رای اعتماد می‌گیرد این ضعف ما نمایندگان مجلس است.

وزیری که به دلیل واردات نابجا و قاچاق استیضاح می شود دوباره از مجلس رأی اعتماد  می گیرد/ کتابخانه مرکزی رشت  پس از ۱۵سال کمتر از ۵۰درصد پیشرفت داشته است
به گزارش ۸دی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران گفت: از نظر قانون گذاری در زمینه جلوگیری و کنترل قاچاق مشکلی وجود ندارد، اما نظارت مجلس در این زمینه کمرنگ است.
محمد صادق حسنی جوریابی افزود: اگر نمایندگان مجلس به نظارت بر این مساله بیشتر توجه کنند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
وی با اعلام اینکه تعریف و معنی قاچاق دیگر عوض شده است گفت: ورود کالا‌ها با کانتینر به کشور  اسمش قاچاق نیست باید اسم جدیدی برای این کار پیدا کرد.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیری را در مجلس بخاطر واردات نابجا و قاچاق استیضاح می‌کنیم، اما باز از مجلس رای اعتماد می‌گیرد این ضعف ما نمایندگان مجلس است.
محمدصادق حسنی جوریابی گفت: هرکالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود درحالیکه مشابه همان کالا در کشور تولید می‌شود تیر خلاص بر جوانانی است که با گرفتن تسهیلات در حال تولید هستند.
وی گفت: در کشور‌های دیگر نرخ سود تسهیلات برای واحد‌های تولیدی بیشتر از ۴درصد نیست، اما در کشورما ۱۸تا۲۴ درصد است و این قدرت رقابت با کالای مشابه را از تولید کننده داخلی می‌گیرد.
نماینده رشت در خانه ملت با اشاره به ابهامات در افزایش حقوق کارمندان نیز گفت: دولت در لایحه افزایش ۲۰درصدی را پیش بینی کرده بود که در مجلس برای ایجاد عدالت به افزایش ۴۰۰هزار تومانی به علاوه ۱۰درصد تبدیلشد که شنیده‌ها حاکی است این قانون درست رعایت نمی‌شود.
محمدصادق حسنی جوریابی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ساخت سد‌های لاستیکی در استان اشاره کرد و افزود: از ۱۵میلیارد مترمکعب بارندگی ۶میلیارد مترمکعب آن مستقیم وارد دریا می‌شود که با ساخت سد لاستیکی می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.
وی گفت: نیاز آب شالیزار‌های گیلان ۲میلیارد مترمکب است که حدود ۱میلیارد مترمکعب از سد سفیدرود تامین می‌شود و بقیه نیاز آبی شالیزار‌ها را می‌توان با ساخت سد‌های لاستیکی و از جمع آوری روان آب‌ها تامین کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بد بیمه محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته به علت قرار گرفتن در ماده ۱۰و۱۲ و در کنار بقیه حوادث طبیعی افزود: امسال برای نخستین بار ردیف بودجه مستقل برای بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شد.
محمدصادق حسنی جوریابی ابراز امیدواری کرد با اجرای این قانون ۸۰درصد کشاورزان محصولات شان را بیمه کنند.
وی در ادامه با اشاره به معضل زباله در سراوان رشت گفت: این مشکل با اختصاص اعتبار ملی حل می‌شود.
نماینده رشت در خانه ملت افزود: دولت در لایحه بودجه هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب و پسماند‌های شمال کشور در نظر گرفته است.
محمدصادق حسنی جوریابی با اشاره به روند کند تکمیل کتابخانه مرکزی گفت: تکمیل این کتابخانه نوعی سرمایه گذاری است، اما اکنون پس از ۱۵سال کمتر از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این کتابخانه یک طرح ملی و بسیار مجهز است و تکمیل آن تاثیر بسزایی بر توسعه فرهنگی استان دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه