ستاد دیه کشور ۸۰۰۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

قائم مقام ستاد دیه کشور با بیان اینکه این نهاد مردمی در سال گذشته هفت هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، گفت: این زندانیان با عناوینی چون بدهکاری بابت دیات، نفقه و مهریه در بند حضور داشتند.

ستاد دیه کشور ۸۰۰۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

 به گزارش ۸دی، علی مهربان، قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور در جشن گلریزان آزادسازی جرایم غیرعمد استان سمنان اظهار کرد: مجموع بدهی زندانیانی که سال ۹۷ با همت خیرین ستاد دیه از بند رهایی یافتند به میزان ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود که بخش قابل توجهی از این محکوم‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شده است.

قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور با اعلام اینکه ۶۶۹ نفر از مجموع هشت هزار زندانی آزاد شده به دلیل بدهی دیه و مابقی محکوم مالی بودند، گفت: با توجه به فعالیت‌های حبس‌زا اما هم اکنون هشت هزار و ۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارند که مشمول شرایط کمک هستند.

وی در خصوص نوع جرایم ارتکابی این دسته از زندانیان اظهار کرد: تعداد ۱۳۱ نفر از محبوسان بابت دیات ناشی از حوادث رانندگی، ۵۶ نفر بابت دیه حوادث کارگاهی و ۵۶ نفر نیز به دلیل محکومیت‌های شبه عمد گرفتار بند هستند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج سنت حسنه گلریزان برای زندانیان بدهکار، افزود: ۶۲۶۹ نفر بدهکار مالی ناشی از چک، دو هزار نفر زندانی مرتبط با تعهدات مهریه و ۱۳۱ نفر به علت بدهی نفقه در زندان حضور دارند.

قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: در طول مدت ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ۳۰۰ جشن به همت خیران برگزار خواهیم کرد که امید است به برکت این محافل نورانی زمینه آزادی جمع کثیری از هشت هزار و ۴۰۰ زندانی در سال ۹۸ فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه