دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: احیای وزارت بازرگانی منافاتی با کوچک‌سازی دولت ندارد

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر لزوم تفکیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به دو وزارتخانه مجزا گفت: احیاء وزارت بازرگانی هیچ منافاتی با بحث کوچک‌سازی دولت ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: احیای وزارت بازرگانی منافاتی با کوچک‌سازی دولت ندارد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی، دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه‌ تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه مجزا زمینه لازم جهت تحقق رونق تولید را فراهم می‌کند اظهار داشت: بر خلاف گمانه‌زنی‌های انجام شده، احیاء وزارت بازرگانی هیچ منافاتی با بحث کوچک‌سازی دولت ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ با بیان اینکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به طور همزمان در سه حوزه بزرگ و مهم فعالیت می‌کند عنوان کرد: در این وزارتخانه، حوزه صنعت و معدن‌ ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و هم‌خوانی دارند اما بخش تجارت آن یک حوزه بسیار تخصصی، فنی‌ و پیچیده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه ٩۵ درصد تجار و بازرگانان کشور صنعتگر و تولیدکننده محسوب نمی‌شوند تصریح کرد:‌ با توجه به این موضوع یاد شده،‌ وجود یک متولی متخصص در حوزه بازرگانی و تجارت می‌تواند کمک‌های شایانی را به تسهیل امور در این حوزه وسیع داشته باشد.

داداشی از وجود یک زنجیره به هم پیوسته بین مفاهیمی نظیر رونق تولید،‌ ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد بهره‌وری بیشتر سخن گفت و ابراز داشت: به عقیده بنده اگر تصمیم‌گیری‌ها در حوزه تجارت و بازرگانی به صورت تخصصی اتخاذ نشوند مشکلات زیادی در عرصه تولید کشور به وجود می‌آید.

وی به بحث صادرات و واردات محصولات کشاورزی و خلاء وجود وزارت بازرگانی در این میان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکسری از حوزه‌های تخصصی تجارت را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته‌اند در حالی‌که امر تجارت بسیار تخصصی بوده و این وزارتخانه تجربه کافی در این زمینه ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرداختن وزارت جهاد کشاورزی به اموری نظیر حمایت از کشاورزان، تولید محصولات مختلف، ترویج و آموزش و نظایر این را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر وزارت بازرگانی در کشور حذف و نقش وظایف مهم آن به وزارتخانه‌های دیگری تفویض شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس به مهم‌ترین کارکردها و مزیت‌های احیاء وزارت بازرگانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ کمک به بخش صادرات کالاها،‌ خدمت به بازرگانان و تجار و تسهیل در امور مربوط به آنان و در نهایت ایجاد اشتغال و تحقق شعار رونق تولید از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

داداشی با ابراز امیدواری از حمایت دولت جهت اجرای طرح تفکیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اظهار داشت: برخی احیاء وزارت بازرگانی را در تضاد با برنامه‌ کوچک‌سازی دولت می‌بینند در حالی‌که موضوع این بحث به معنی ایجاد یک وزارتخانه و استخدام کارمندان جدید برای آن نیست.

وی استفاده از کارمندان و متخصصان حوزه تجارت و بازرگانی وزارت ‌صمت در وزارتخانه بازرگانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به عقیده بنده تفکیک وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت در نهایت امر،‌ رونق بسیار خوبی در حوزه تولید ایجاد می‌کند و شکل‌گیری فرصت‌های شغلی جدید را محقق می‌سازد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه