بخشدار سابق احمد سرگوراب شفت در گفتگو با 8دی:

مردم نگران کلنگ زنی بی سر و صدا سد لاسک هستند/ برخی نمایندگان نزدیک به انتخابات زمان می خرند

بخشدار سابق احمد سرگوراب شفت، گفت: با درنظر نگرفتن مباحث علمی، احداث سد لاسک نگران کننده است و الان هم بدون توجه به مردم و روشن کردن تکلیف مردم از این پروژه بازدید کرده اند و می گویند کلنگ زنی شده! این در حالی است که چنین تجربیاتی را ما در شهرستان های دیگر هم داشتیم که بعدا چه بلایی برسر مردم آمد و چه گرفتاری هایی پیش آورد.

مردم نگران کلنگ زنی بی سر و صدا سد لاسک هستند/ برخی نمایندگان نزدیک به انتخابات زمان می خرند

یعقوب سلطاندوست در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه موضوع سد لاسک حدود ۲۰ ، ۲۵ سال است که مطرح است، گفت: از لحاظ زیر ساختی مردم چندین روستا در این منطقه محروم اند و علاوه بر مباحث زیست محیطی و زمین شناسی مشکلاتی دارد زیرا زمین آنجا سست است و این موضوع در دفترچه مطالعاتی سد آمده است.

 

** بدون توجه به مردم و روشن کردن تکلیف مردم دم از آغاز عملیات اجرایی سد لاسک می زنند

وی افزود: با درنظر نگرفتن مباحث علمی، احداث سد لاسک نگران کننده است و الان هم بدون توجه به مردم و روشن کردن تکلیف مردم که اصلا باید در محدوده سد باشند یا نباسند از این پروژه بازدید کرده اند و می گویند کلنگ زنی شده! این در حالی است که چنین تجربیاتی را ما در شهرستان های دیگر هم داشتیم که بعدا چه بلایی برسر مردم آمد و چه گرفتاری هایی با این وضعیت اقتصادی برایشان پیش آمد.

بخشدار سابق احمد سرگوراب شفت با تأکید بر اینکه معمولا پروژه های ملی را با حضور مردم بازدید، افتتاح یا کلنگ زنی می کنند، یعنی همه جا مردم اصل بوده و باید باشند اما در برنامه ای تحت عنوان “آغاز عملیات اجرایی سد لاسک” نه اطلاع رسانی شد نه گفتند که مسئولی همچون وزیر نیرو برای بازدید می آید و می خواهد کلنگ زنی شود.

 

** بازدید وزیر نیرو تنها با حضور مسئولان برگزار شد/ مردم نگران کلنگ زنی بی سر و صدا سد لاسک هستند

وی با اشاره به اینکه کلیپ حضور وزیر در لاسک موجود است که این برنامه تنها با حضور مسؤلان برگزار شده، اضافه کرد: برخی اهالی هم که هستند در لحظه متوجه حضور وزیر و دیگر مسئولان شده اند اما در واقع نه شورا و نه اهالی در جریان نبودند و برای مردم نگران کننده است که چرا به بی سر و صدا آمدند.

 

** مراسم کلنگ زنی سد در گذشته ۲بار بهم خورد/ یک بار وزیر تا نیمه راه آمد و برگشت

بخشدار سابق احمد سرگوراب شفت با بیان اینکه دوبار مراسم کلنگ زنی سد در گذشته بهم خورده بود که یک بار وزیر تا نیمه راه آمد و بعد از اطلاع از وضعیت زیست محیطی پروژه برگشت و این مراسم انجام نشد زیرا بحث هایی مثل محیط زیست تالاب انزلی مطرح است و مردم نگران احداث این سد هستند. 

 

** برخی نمایندگان نزدیک به انتخابات زمان می خرند

سلطاندوست در ادامه در پاسخ به دلیل برگزاری این کلنگ زنی آن هم بدون اطلاع رسانی و…، تصریح کرد: گاهی دولت ها و متأسفانه بعضی نمایندگان را دیده ایم که در پایان زمان مسئولیت شان با انجام کارهایی زمان می خرند و اذهان مردم را نگه می دارندکه بگویند ما در آخر کار مسؤلیتمان این کار را انجام دادیم.

 

** بحث مطالعاتی این پروژه هنوز در حال انجام است

وی خاطرنشان کرد:  خدا می داند این پروژه بشود یا نشود، چون هنوز در این محل مشغول انجام مطالعات هستند و مطالعات جواب داده نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه