در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

صلاحیت شهردار منتخب توسط وزارت کشور دوباره بررسی می شود/ برخی مدیران در نبود شهردار دست به اقدامات غیر قانونی می زنند

رئیس شورای شهر رشت گفت: بر اساس نامه وزارت کشور بررسی صلاحیت علیقلیزاده بعنوان شهردار منتخب رشت مجددا بررسی خواهد شد.

صلاحیت شهردار منتخب توسط وزارت کشور دوباره بررسی می شود/ برخی مدیران در نبود شهردار دست به اقدامات غیر قانونی می زنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، هشتادونهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با دستور جلسه بررسی مبحث انتخاب شهردار و اعلام و وصول لوایح به ریاست سید امیرحسین علوی آغاز شد.

علوی، رئیس شورای شهر رشت ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان با آرزوی پایان انتظار برای مسلمین با بیان اینکه امروز مناسبت بسیار مهم دیگری چون سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز است اظهار کرد: با تمام دشمنی اجنبی ها که با تمام توان قصد دور کردن مردم را دارند اما نتیجه ندارد و مردم هرروز بیشتر دلسوزان خود را میشناسند.

وی در رابطه با مبحث انتخاب شهردار با اشاره به اینکه رشت دچار مشکل شده و گزینه های انتخابی مورد تایید نمیرسد افزود: طبق صحبت های شخصی با وزارت کشور تصمیم بر تعلل چندروزه در فرآیند انتخاب شهردار شد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به نامه ای از وزارت کشور در همین رابطه گفت: این تعلل در راستای بررسی صلاحیت علیقلیزاده و ابلاغیه این فرد است که قرار بر بررسی دوباره شد که به این علت و طبق دستور از وزارت کشور فرآیند رای گیری تا پنجشنبه و به مدت دو روز به تعویق می افتد.

احمد رمضانپور، عضو شورای شهر رشت با اشاره به سخنان رئیس شورا گفت: به دفعات اعلام کردیم که شورای شهر در روند انتخاب شهردار تعلل نداشته و این وزارت کشور بود که هربار با ایراد جدید فرد منتخب را رد کرد، خداراشاکریم که امروز این موضوع ثابت شد.

بهراد ذاکری نیز با اشاره به اینکه از نظر قانونی جلسه شورا در روز شنبه دچار مشکل بود و خوشحالم که اعضای شورا درک کردند و جلسه کنسل شد گفت: این روزها زمزه هایی از دخالت افرادی غیر و خارج از شورا به گوش میرسد که در صورت نیاز این موضوع را در جلسات بعدی شفاف تر میگویم.

در ادامه جلسه فوق العاده برای روز پنجشبه به رای گذاشته و در نهایت تائید شد.

علوی، رئیس شورای شهر با اشاره به عدم پرداخت حقوق اسفند ماه کارکنان شهرداری اذعان کرد: سرپرست شهرداری باید پاسخگوی این موضوع باشد، تذکر میدهم به علی بهار مست تا ظرف دو روز آینده پیگیر باشد و اگر نمیتواند ما ورود کنیم.

ذاکری، دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه عدم حضور شهردار رشت در چند ماهه گذشته پیامد بدی داشته است ابراز کرد: برخی مدیران شهرداری فکر میکنند در نبود شهردار میتوانند هرکاری انجام دهند و متاسفانه بسیاری از رفتار ها غیر قانونی و فراقانونی در حال انجام است و به نظر من خیلی اقتدار لازم برای برخورد وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه