آیت الله فلاحتی در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع):

طلبه ها بدانند حوزه ها محلی برای کسب درآمد نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار تبیین جایگاه طلبگی در حوزه های علمیه شد و گفت: اگر جایگاه طلبگی به خوبی تبیین شود افراد عاشق و دلداده این مسیر می شوند.

طلبه ها بدانند حوزه ها محلی برای کسب درآمد نیست

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه طرح میثاق طلبگی ۲ سال ۱۳۹۸ حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) گیلان با اشاره به ویژگی های دوران طلبگی اظهار کرد: عنایت خدای متعال و توجه امام زمان(عج) به حوزه های علمیه به گونه ای است که مطالب باید به مرور آموخته شود.

وی به آموزش ادبیات عرب در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: تمام رشته های علمی حتی رشته های پزشکی به نوعی به ادبیات عرب وابسته اند بنابراین آموختن این رشته حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در راس شیعه مرجع تقلید وجود دارد، تصریح کرد: مردم دیندار از مراجع تقلید پیروی می کنند بنابراین از گذشته کشورهایی مانند انگلیس به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه بودند اما نتوانستند از دستگاه روحانیت شیعه سر در بیاورند.

آیت الله فلاحتی، مراجع تقلید را از بهترین انسان های روی زمین عنوان کرد و گفت: هیچ نهادی در کره زمین پاک تر از دستگاه مرجع تقلید نیست.

وی با تاکید براینکه افرادی که به حوزه می آیند نباید هدفشان مرجع تقلید باشد، بیان کرد: طلب ها باید با هدف تحصیل دانش دینی وارد حوزه های علمیه شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مرجع تقلید را موقعیت اجتماعی و یک مقام دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ ترین مقامی که انسان باید به دنبال آن باشد بندگی خدای متعال است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه طلبگی شغل نیست، یادآور شد: طلبه ها باید بدانند حوزه های علمیه محلی برای کسب درآمد نیست بلکه هدف باید ترویج دین خدا در جامعه باشد.

وی بر خودسازی طلبه ها تاکید کرد و افزود: ارزش انسان به خدمت به بندگان خدای متعال برای رضای الهی است.

امام جمعه رشت، خواستار تبیین جایگاه طلبگی در حوزه های علمیه شد و اظهار کرد: اگر جایگاه مذکور به خوبی تبیین شود افراد عاشق و دلداده این مسیر می شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر روز طلبگی یک جهان است، تصریح کرد: زمانی که در کنار طلبه ها هستم حیات روحی و نشاط پیدا می کنم و امیدوارم خداوند به ما توفیق شاگری خالصانه کلاس درس امام زمان(عج) را بدهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه