وزش باد گرم شدید در گیلان طی دو روز آینده

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم گاهی شدید یا خیلی شدید در استان طی دو روز پیش رو خبر داد و تأکید کرد که از روشن کردن آتش یا رهاکردن آن در عرصه های طبیعی استان خودداری شود.

وزش باد گرم شدید در گیلان طی دو روز آینده

به گزارش هشت دی، مازیار غلامی اظهار کرد: تحلیل نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانات جنوبی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در منطقه است بنابراین در نقاط مختلف استان بویژه ارتفاعات و دامنه ها ، وزش باد گرم گاهی شدید یا خیلی شدید مورد انتظار است.

وی بیشینه سرعت باد را بین ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و به طور لحظه ای بیشتر از این مقدار عنوان و اضافه کرد: افزایش دما بین سه تا شش درجه سلسیوس، کاهش رطوبت نسبی و با توجه به وقوع مه در برخی نقاط جلگه ای، کاهش دید افقی مورد انتظار است.

غلامی از گردشگران و حاشینه نشینان جنگل ها خواست از روشن کردن آتش یا رهاکردن آن در عرصه های طبیعی استان خودداری کنند و به بخش های مختلف کشاورزی نظیر مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی ، گلخانه داران ، باغداران و … توصیه کرد تمهیدات لازم به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید یا خیلی شدید در نقاط مختلف استان بویژه ارتفاعات و دامنه ها ، احتمال خسارت به تاسیسات وجود دارد ضمن اینکه با افزایش دما و تسریع ذوب برف کوهستان ها ، افزایش آبدهی و بالا آمدن آب رودخانه ها مورد انتظار است بنابراین باید از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز شود.

غلامی صاف تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه، وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه ها، باد گرم (گاهی شدید) عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، پاره ای نقاط وزش باد گرم (بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید یا خیلی شدید) پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای امروز گیلان را با ۲۶ درجه مربوط به منجیل و رودبار و کمینه دمای فردا را با ۹ درجه مربوط به دیلمان ذکر کرد.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه دمای امروز رشت ۲۳ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان ۱۲ درجه خواهدبود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه