معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران مطرح کرد

سهم بالای ایران در اجرای پروژه‌های علمی مشترک با کشورهای اروپایی

معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به همکاری‌های علمی مشترک ایران و کشورهای اروپایی گفت: ۸۰ درصد از پروژه‌های مشترک مربوط به ایران بوده و ۲۰ درصد دیگر برای کشورهای اروپایی است.

سهم بالای ایران در اجرای پروژه‌های علمی مشترک با کشورهای اروپایی

به گزارش هشت دی،هادی شهریار شاه حسینی معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: کشورهای اروپایی برای پیشرفت علمی کشورشان در دو بخش اقتصادی و سیاسی سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند که از میان آن‌ها کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیشترین همکاری را در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری با ایران دارند.

وی ادامه داد: در ارتباط با کشورهای هدف ما توانستیم در بخش آموزش روند مثبتی داشته باشیم و طرح‌های پژوهشی را نیز افزایش دهیم به طوری که ۸۰ درصد از پروژه‌ها مربوط به ایران بوده و ۲۰ درصد دیگر برای کشورهای اروپایی است.

شاه حسینی اضافه کرد: در آخرین سفر رؤسای دانشگاه‌های ایران به کشور آلمان مدیران مراکز علمی دو کشور جلساتی را در قالب میزگرد تخصصی در زمینه‌های تبادلات علمی و بررسی نحوه همکاری‌های مشترک دوجانبه برگزار کردند و درباره افق آینده ارتباطات علمی دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: سومین سفر علمی مسؤولان حوزه آموزش و پژوهش کشور آلمان نیز بهار سال آینده به ایران صورت می گیرد، در واقع دانشگاه علم و صنعت به عنوان مسئول هماهنگ کننده ارتباطات علمی دو کشور ایران و آلمان هماهنگی این نشست‌ها را بر عهده دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه توانمندی‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه در فضای علمی و تحقیقاتی موجود در بسیاری از عرصه‌های علمی کشور متبلور شده است، تصریح کرد: ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی از اهداف پژوهشی ما در دانشگاه علم و صنعت بوده که در واقع چشم انداز ما فراهم کردن و بهره‌ گیری از فرصت‌ها در قالب همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر و  نهادهای تخصصی بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: سازماندهی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای حضور دانشگاه به صورت ناظر در صحنه‌های بین‌المللی و همچنین  همکاری در حوزه تولید و صدور علم و فناوری ماموریت ما در ارتباط با کشورهای اروپایی است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه