مهدی خباز پیشکسوت فوتبال:

«صومی» امکانات نداشت اما راه حل ها را بلد بود/ هیچ توجهی به تیم های پایه نمی شود

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه «صومی» امکانات نداشت اما راه حل ها را بلد بود او هیچ وقت باشگاه را برای شهرت طلبی و پر کردن جیب خود نخواست و همیشه به دنبال موفقیت تیم فوتبال بود، گفت: آیا فوتبال ما دیرانی چون صومی دارد که بتوانند تیم‌داری کند؟

«صومی» امکانات نداشت اما راه حل ها را بلد بود/ هیچ توجهی به تیم های پایه نمی شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، مهدی خباز، پیشکسوت فوتبال در هجدهمین مراسم یادبود شادروان «صومی» رد رشت با اشاره به وجود ویژگی های تعصب، اخلاق، تدین، دستگیری از مستمندان، جلوه فرهنگی، از خود گذشتگی، سبک زندگی، صداقت، تخصص و وفای به عهد در صومی، اظهار کرد: مهم ترین ویژگی صومی نوع مدیریت او بود که توانست ریشه ای در رشت با ۵۰ سال تداوم بزند.

 

** فوتبال ما دچار مشکل مدیریتی است

وی با بیان اینکه فوتبال ما دچار مشکل مدیریتی است و با ابزار و منابع هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده افزود: باید از صومی الگو برداری کنیم او همه ویژگی های مدیریتی را داشت و خودش همیشه در دل زنده ماند.

پیشکسوت فوتبال با تاکید بر اینکه الان مربی خوب و خواستار داریم اما مدیریت نداریم بیان کرد: صومی می دانست که فلسفه فوتبال لذت بردن مردم از ورزش است و باشگاهی که تماشاگر نداشته باشد وجود خارجی آن اصلا معنا ندارد پس از ابتدا جذب تماشاگر کرد.

این پیشکسوت در ادامه تصریح کرد: پس از چند سال نام بزرگترین رودخانه رشت و گیلان را بر تیم گذاشت که باعث فرهنگ‌سازی استان گیلان شد، رنگ قرمز را نیز انتخاب کرد و به شدت بر این رنگ تعصب داشت و تماشاگر جذب شد.

وی با بیان اینکه صومی در مسیر قرار گرفته سپیدرود فوتبال خوبی ارائه داد گفت: از علمی که در آن زمان کمتر در رشت وجود داشت استفاده کرد و از مربیانی مانند عسگرزاده دعوت به کار کرد.

 

** «صومی» امکانات نداشت اما راه حل ها را بلد بود

خباز با اشاره به اینکه صومی امکانات نداشت اما راه حل ها را بلد بود ابراز کرد: او هیچ وقت باشگاه را برای شهرت طلبی و پر کردن جیب خود نخواست و همیشه به دنبال موفقیت تیم فوتبال بود.

این پیشکسوت با بیان اینکه امروز هیچ توجهی به تیم های پایه نمی شود بیان کرد: عدم موفقیت باشگاه های ما به خاطر عدم توجه به تیم‌های پایه است.

خباز در پایان افزود: آیا فوتبال ما دیرانی چون صومی دارد که بتوانند تیم‌داری کند؟ من واقعاً تعجب می‌کنم که فوتبال ما انقدر عقب است.

 

** هرندی: صومی تا زنده بود برای سپیدرود برکت بود پس از مرگش هم برکت است

امیدهرندی، دروازه بان و پیشکسوت و کارشناس فوتبال نیز گفت: با بیان اینکه صومی تا زنده بود برای سپیدرود برکت بود پس از مرگش هم برکت است اظهار کرد: نشانه این برکت حضور علی پروین در این جمع است که فکر نکنم با هیچ پول و سرمایه ای بتوانید این پیکسوت را به اینحا بکشانید.

دروازه بان و پیشکسوت ضمن تشکر از خانواده مرحوم صومی جهت برگزاری هرساله یادبود افزود: ما وظیفه داشتیم شرکت کنیم و این یادبود همیشه علت گرد هم جمع آمدن دوستان قدیمی است‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه