چه زمانی به مرخصی برویم؟

با توجه به سفر رییس جمهور به استان گیلان، که می تواند فرصت خوبی برای حل چالش های بزرگ شهرستان املش باشد باخبر شدیم که فرماندار محترم املش در مرخصی به سر می برند و راهی یک سفر زیارتی خارج از کشور هستند.

چه زمانی به مرخصی برویم؟

به گزارش ۸دی، با توجه به سفر رییس جمهور به استان گیلان، که می تواند فرصت خوبی برای حل چالش های بزرگ شهرستان املش باشد باخبر شدیم که فرماندار  املش در مرخصی به سر می برند و راهی یک سفر زیارتی خارج از کشور هستند.

این در حالی است که امیری معاون پارلمانی رییس جمهور امروز برای بررسی وضعیت املش به این شهرستان سفر کرده است.

در ادامه به برخی مشکلات و نیازهای اساسی این شهرستان اشاره می شود.

۱.تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل هرسریعتر باقیمانده جاده املش به شلمان  و روشنایی مسیر املش به شلمان (پروژه ای که بیش از ۷سال هنوز نیمه تمام مانده است.)

۲. تامین اعتبارجهت احداث یک‌منبع ذخیره آب ۵ هزار مترمکعبی جدید دراملش باتوجه به کمبود آب شرب درنیمی ازفصول سال وعدم جوابگوبودن چاه های موجود و همچنین عدم ‌مشخص بودن سرنوشت تصفیه خانه طول لات در سالهای آتی

۳.تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل وبهره برداری پل بزرگ کیازنیک که درسیل اخیر تخریب وبعنوان شریان اصلی  راه املش به بخش اطاقور لنگرود

۴.الحاق دهستان لات لیل (از توابع بخش اطاقور شهرستان لنگرود) به املش با توجه به اینکه مسیر طبیعی و زندگی روزمره و تامین معیشت و خدمات جانبی مردم و همچنین قبور مطهر شهدا و دفن اموات اهالی آن منطقه در شهرستان املش انجام می گیرد وخاصه برگرداندن هالی دشت به املش در تقسیمات کشوری از آنجایی که که سالیان سال مراتع و زمین ها ی این منطقه در مراکز ثبت و اسناد زیر مجموعه املش می باشد.

۵.تخصیص اعتبار ویژه از محل اعتبارات سفر به شهرداری املش جهت تکمیل پروژه کمربندی املش وبرخی طرحهای نیمه کاره از جمله لایروبی و اجرای طرح گردشگری در استخر طبیعی زربیجار املش با هدف تامین آب مطمئن کشاورزی وهمچنین رونق گردشگری وجذب توریست به املش

۶.تخصیص اعتبار برای تکمیل وراه اندازی بخش های تنها بیمارستان املش از جمله اتاق عمل، داخلی، اطفال، زنان و زایمان و… و تخصیص یک دستگاه سی تی اسکن و رادیولوژی برای آن و آزادسازی آمبولانس اهدایی دکتر نیکوکار از گمرک ایران.

۷.تخصیص اعتبار از محل ۲درصد وزارت نفت برای تنها زمین ورزشی فوتبال املش و اجرای چمن مصنوعی درآن، که یکی از اصلی ترین نیاز قشر عظیم ورزشکاران و جوانان شهرستان است.

۸.اعتبار ویژه جهت آسفالت راه هالی دشت به کجید و امام و همچنین راه سیاه خلک به گرمابدشت که براثر تردد ماشین های حمل سیمان تخریب شده اند.

۹.اجرای واحدهای تولیدی اشتغالزا در شهرک صنعتی آسیابسران رانکوه  وم جتمع کارگاهی لگموج

۱۰.اختصاص اعتبار جهت اجرای طرح گردشگری و توریستی در منطقه تابستان نشین املش و تعریض مسیر وروشنایی مسیر چهارراه سرچور تا  تابستان نشین  وحمایت ازسرمایه گذران درتابستان نشین جهت رونق گردشگری وجذب توریست.

۱۱.اعتبار جهت گسترش  تنها سالن آمفی تائتر اداره ارشاد املش و احداث یک سالن دیگر جهت حمایت ازهنرمندان واجرای برنامه های هنری در شهرستان املش.

۱۲.دستور خارج شدن بخش هایی از شهر املش از مناطق تاریخی و میراثی که سبب اذیت و آزار شهروندان و جلوگیری از ساخت وساز بنا در ابن مناطق گردیده است.

۱۳.تخصیص اعتبار جهت ترمیم بناهای تاریخی و خرید برخی از آنها و همچنین احداث موزه درشهرستان املش.

۱۴.کمک و تخصیص اعتبار به واحدها و بنگاه های نیمه کاره در شهرستان املش نظیر نسیم چای ،شرکت پاکبان،لبنیات عارف وهمچنین راهکار جهت رونق مجدد شرکت ریسندگی املش جهت اشتغال جوانان در این شرکت.

۱۵.تخصیص اعتبار جهت هدایت آبهای سطحی واجرای طرح فاضلاب شهری در شهرهای املش و رانکوه.

۱۶.تخصیص اعتبار ویژه جهت ساماندهی زباله شهری وتکمیل کارخانه کمپوست شهرستان رودسر

۱۷.تخصیص اعتبار جهت حفر  چند چاه آب جهت تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان املشی با توجه به گسترش شهر املش نسبت به چندین سال قبل

۱۸.تصویب اعتبار وکددارکردن راه سنگرسیاهکل ،املش ،رحیم آباد به چابکسر که از خواست های اساسی مردم املش بوده که ضمن خارج شدن این مناطق از بن‌بست، باعث ایحاد ارتباط جاده ای استان های قزوین و گیلان و مازندران گردیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه