مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان خبر داد:

۷۶ مورد احتکار کالا در گیلان کشف شد/ وجود شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های احتکار کالا در رشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به سه شعبه در شهرستان رشت که به صورت تخصصی ویژه بهداشت، قاچاق کالا و ارز و شعبه پرونده های کالا و خدمات هستند، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های احتکار کالا نیز در رشت وجود دارد.

۷۶ مورد احتکار کالا در گیلان کشف شد/ وجود شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های احتکار کالا در رشت

به گزارش خبرنگار هشت دی، منصور انصاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه برای کنترل، نظارت و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی گشت‌های ویژه و نظارتی انجام می‌شود، اظهارکرد: از روز گذشته در سراسر کشور نظارت‌ بر روند کالا و خدمات آغاز شده است.

انصاری با بیان اینکه تخلفات در بخش اصناف به عنوان گرانفروشی کمفروشی و عناوین مختلف است گفت: سازمان صمت وظیفه تامین و توزیع کالا را در بخش غیر صنوف در دوبخش پرونده های شرکت ها که پروانه ندارند و کارکنان رسیدگی میکند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به آغاز طرح تعزیرات از ۷اسفند در دو مرحله از ۷ تا ۲۸ اسفند و از ۲۸ تا ۱۶فروردین ۹۸ اذعان کرد: در مرحله اول جمعا ۳۷ نفر دخیل در نظارت هستند و سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، پایانه ها و شرکت نقت اداراتی هستند که با آنها همکاری داریم تا بتوانیم فضای خوبی را داشته باشیم.

وی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در مقابل اخلالگران اقتصادی، کمک به سالم سازی فضای کسب و کار، ایجاد فضای دادو ستد منصفانه، حمایت از فضای کسب و کار، پیش بینی و پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار را اهداف نظارت های مشترک خواند و گفت: حضور ما بیشتر برخورد با اخلالگران در نظم بازار خصوصا در حوزه گرانفروشی است زیرا در هر صورت تعدادی هستند که میخواهند در سیستم بازار اخلال بوجود بیاورند.

انصاری در ادامه افزود: خواسته خود بازاریان و مردم است که ما ورود کرده و با قطع یقین با متخلفین برخورد کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با ارائه شماره تلفن ۱۳۵ و سیستم پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ که آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات وآماده دریافت گزارشات مردمی است ادامه داد: مراجعات حضوری به اداره استان و شهرستانها نیز امکان پذیر است.

وی با اشاره به ۱۷۷فقره پرونده در شهر که از سنوات گذشته موجود بوده و ۱۲هزارو ۴۵۴ فقره پرونده در شهر وارد شده اذعان کرد:‌۱۲ هزار ۳۳۲ فقره پرونده مختومه در شهر وجود دارد.

انصاری با بیان اینکه در پرونده کالا و ارز ۱۷هزار ۷۵۹فقره وارد شهر شده و هزار ۷۶۹فقره تعداد پرونده های سنوات گذشته بود ابراز کرد: در حوزه بهداشت درمان ودارو ۲۲۵۷فقره وارد شهر شده و ۲هزارو ۲۲۷فقره مختومه نیز در شهر بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه تصریح کرد: در مجوع در سه حوزه خدمات کالا و ارز، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز ۱۶هزار و ۴۷۰ فقره پرونده تخلفاتی وارد شده و ۱۶هزارو ۳۲۸ پرونده مختومه بوده که جریمه ها به ارزش ۲۸۴میلیارد و ۷۴۳میلیون و ۸۲۶هزارو ۴۷۵ریال بوده است‌.

وی با بیان اینکه در بخش واردات کالا و خدمات ۹درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم و درصد رشد محکومیت ۳۰۹درصد افزایش داشته است اذعان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۶ درصد افزایش پرونده نسبت به سال گذشته و ۹۷ درصد رشد محکومیت هم داشتیم.

انصاری در ادامه تصریح کرد: در بحث فراوانی تخلفات در حوزه کالا و خدمات ابتدا عدم درج قیمت، سپس گرانفروشی و عدم صدور فاکتور در مرتبه سوم قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: در حوزه بهداشت دارو درمان عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی رتبه اول و تبدیل کالای غیر بهداشتی با علم بر غیر بهداشتی بودن دوم و عدم رعایت بهداشت محیطی در مرتبه سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده‌های تخلف مربوط به شهرستان رشت بوده است افزود: بعد از رشت به ترتیب شهرستان‌های آستارا، بندرانزلی، رودسر، تالش، صومعه‌سرا، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، رودبار، شفت، فومن و سیاهکل بیشترین پرونده‌های تخلف را داشتند.

انصاری با بیان اینکه در پرونده های اجرای احکام در حوزه کالا و خدمات ۱۱ هزار ۳۱۶فقره پرونده وارده و ۱۱هزار ۴۳۲ فقره مختومه وجود داشت ابراز کرد: در مجموع ۱۴هزار و ۸۹۲فقره وارده به حوزه اجرای احکام وجود داشت که با تعدادی از فرآیندهای سنوات گذشته ۱۵ هزار و ۵۸ فقره مختومه اجرای احکام شد و جریمه ها به مبلغ ۴۳میلیارد و ۳۸۱میلیون و ۵۵۰هزار و ۳۰۴ریال به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به سه شعبه در شهرستان رشت که به صورت تخصصی ویژه بهداشت، قاچاق کالا و ارز و شعبه پرونده های کالا و خدمات هستند، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های احتکار کالا نیز در رشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۲ شهرستان ادارات ثابت داریم گفت: در هر ۱۲ شهرستان همه ادارات دارای رئیس و کارمند هستند.

انصاری با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۱ اکیپ گشت مشترک در ۱۱ ماهه گذشته با سازمان‌های مربوطه انجام شده است، گفت: ۶ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۲۱ مورد تخلف کشف و با تشکیل پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

انصاری در ادامه به کشف ۷۶ مورد احتکار کالا از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان اشاره و بیان‌کرد: از این تعداد ۷۳ پرونده مختومه و مابقی در حال رسیدگی است و ۱۴ مورد نیز محکوم به پرداخت جریمه ۵۴ میلیارد ریالی به خزانه دولت شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در پایان افزود: باید این فرهنگ را داشته باشیم به اندازه نیاز خود خرید کنیم و خود تحریمی نکنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه