مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

بیش از ۲۲۰ هزار اثر از آثار شهدای گیلان جمع آوری و طبقه بندی شده است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: در حوزه فرهنگی امروزه بیش از ۲۲۰ هزار اثر از آثار شهدای گرانقدر جمع اوری و به صورت موضوعی طبقه بندی شده در اختیار جامعه است.

بیش از ۲۲۰ هزار اثر از آثار شهدای گیلان جمع آوری و طبقه بندی شده است

عبدالله پاکاری، مدیر کل بنیاد شهید گیلان در گفتگو اختصاصی با هشت دیچله انقلاب را مایه افتخار و سربلندی دانست و اظهار کرد: رسالت اصلی بنیاد شهید به عنوان یک دستگاه و نهاد فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و حفظ ارزش های انقلاب و امانت شهدای عزیز است.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در این حوزه یکی از مهم ترین فعالیت ها رسیدگی به وضعیت معیشت جانبازان و مبحث برنامه های فرهنگی است گفت: در حوزه فرهنگی امروزه بیش از ۲۲۰ هزار اثر از آثار شهدای گرانقدر جمع اوری و به صورت موضوعی طبقه بندی شده در اختیار جامعه است.

پاکاری با اشاره به الکترونیکی کردن آثار شهدا و افتتاح آن با زمینه سازی یک سامانه بیان کرد: در بحث کتابخانه تخصصی ایثار و شهدا با بیش از ۴هزار اثر در حوزه ایثار و شهادت، و ۵۷ کتاب در حوزه ایثار شهادت توسط بنیاد گیلان تالیف شده است.

وی با بیان اینکه مستندسازی از والدین شهدا نیز در دستور کار است، بیان کرد: در یک جلد کتاب قریب به ۸هزار شهید را معرفی کردیم که سال گذشته رونمایی شد و امسال نیز به صورت اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی برای عموم مردم قابل به استفاده شده است.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اینکه یک سوم شهدا در گیلان وصیت نامه دارند که بیش از ۲هزار نامه از آنها منتشر شده است ادامه داد: یک هزار و ۲۲۸گلزار شهدای متبرک به عنوان مراکز فرهنگی در استان گیلان ساماندهی شده و ۳ گلزار باقی مانده که تقریبا نیمه تمام است.

پاکاری در ادامه افزود: در مبحث تکریم ایثارگران در واقع امروزه در راستای سیاست های دولت به عنوان دولت الکترونیک ۱۲ خدمت اساسی ما به ایثارگران در حوزه الکترونیک و به صورت اینترنتی و غیر حضوری در حال انجام است که ایثارگران در منازل خود می توانند خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان مطابق مصوبات مجلس موظف به پرداخت صد درصد هزینه های آنها در قالب بیمه های مکمل با دولت هستیم، افزود: در سایر مباحث رفاهی مطابق مقررات در گیلان در خدمت ۳۰ هزار ایثارگر که با خانواده حدود ۱۲۰هزار نفر می شوند هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه