استاندار گیلان در نشست خبری مطرح کرد:

۴۰۰۰ پروژه نیمه تمام در گیلان/ فشار کمیسیون کارگری برای پرداخت به موقع معوقات کارگران/ برای حل معضلات اجتماعی به کمک رسانه نیاز داریم

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تلاش می کنیم بین ما و رسانه دیواری نباشد، گفت: ما به کمک رسانه ها نیاز داریم به طور مثال در بحث بنرها و اسرافات از این قبیل ورود کنید تا با کمک هم مقابل این حجم از بنرهای تبریک و اسراف را بگیریم.

۴۰۰۰ پروژه نیمه تمام در گیلان/ فشار کمیسیون کارگری برای پرداخت به موقع معوقات کارگران/ برای حل معضلات اجتماعی به کمک رسانه نیاز داریم

به گزارش خبرنگار هشت دی، مصطفی سالاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رابطه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به تعداد پروژه های بهره برداری شده در دهه فجر، اظهار کرد: نسبت به دهه فجر سال قبل رشد ۵۰ درصدی داریم و معادل ۱۸۵۰میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پروژه بزرگ راه آهن که در شرف افتتاح است، بیان کرد: باقیمانده آزادراه رشت _ قزوین نیز به زودی شروع اجرایی و عملیاتی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت های استان و موهبت های طبیعی آن گفت: در مبحث ساماندهی رودخانه ابلاغات انجام شده و در مباحث احداث ورزشگاه، زمین فوتبال و والیبال برای روستاهای بالای ۶۰۰ نفر، ساماندهی دریاها و گیل پارک ها نیز با استفاده از ظرفیت ها، کارهای مطلوبی انجام می شود.

سالاری در ادامه افزود: اگر مسائل را رها کنیم بحران و اگر از آنها استفاده کنیم ظرفیت می شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در رابطه با نیمه تمام ماندن پروژه های افتتاح شده و وام های کلان آن ها اذعان کرد: هر شخصی که برای واحد تولیدی وام‌گرفته به نفع او است که به تولید و بهره برداری برسد اما ممکن است بنا بر هر دلیلی شکست خورد و پروژه نیمه تمام بماند.

استاندار گیلان در رابطه با انتصاب بخشداران جوان و موفقیت و قابلیت ارتقای آنان افزود: این امر کاملا قانونی است اما اگر کسانی می خواهند این را به دغدغه و مشکل در استان تبدیل کنند بحثی دیگر است.

سالاری در رابطه با حقوق معوقات کارگران با بیان اینکه این دغدغه ما هم است ابراز کرد: کمیسیون کارگری ما فعال و در تلاش برای فشار به پرداخت به موقع معوقات کارگران در ماه های پایانی کار است اما برخی از واحدهای تولیدی با مشکلات مالی روبه رو هستند در نتیجه اولویت با مدارا در برخی مباحث با آن ها است.

وی مجموع تعداد پروژه های نیمه تمام را ۴هزار پروژه خواند و افزود: اولویت در این‌مبحث بر انجام پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر یا نوع خدمات آن ها به مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان در رابطه با عدم نظارت بر قیمت ها با بیان اینکه این وضعیت متغیر به دلیل مواد اولیه یا عرضه و تقاضا است بیان کرد: حتما نظارت بر این مسائل وجود دارد اما نباید فضا را ملتهب و ذهنیت مردم را مشوش کرد.

استاندار گیلان در خصوص مهاجرت غیر به گیلان و خرید زمین کشاورزی و تغییر کاربری آن ها، گفت: باید کاری کنیم تا تقاضای خرید و انگیزه فروش کاهش پیدا کند ولی به گردشگری لطمه ای وارد نشود.

سالاری با اشاره به شیوه نامه آب بندان ها گفت: پیش بینی ما این است که سه برابر ظرفیت سد شفارود به ظرفیت آب ما کمک می کند و سازه های شناور گردشگری پیرامون این آب بندان ها تشکیل و تولید درآمد می کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم بین ما و رسانه دیواری نباشد، گفت: ما به کمک رسانه ها نیاز داریم به طور مثال در بحث بنرها و اسرافات از این قبیل ورود کنید تا با کمک هم مقابل این حجم از بنرهای تبریک و اسراف را بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان در رابطه با موضوع انتخاب شهردار شهر رشت با بیان اینکه انتخاب شهردار بر عهده من نیست گفت: شورا منتخب مردم است و روال معمول این کار نیز بر عهده آنها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه