یک مسئول:

ایران در صادرات گیاهان دارویی رتبه اول جهان را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس با بیان اینکه ایران در صادرات گیاهان دارویی رتبه اول جهان را دارد، جایگاه فارس در این عرصه را بسیار شاخص ارزیابی کرد.

ایران در صادرات گیاهان دارویی رتبه اول جهان را دارد

به گزارش هشت دی،یدالله رحمانی در همایش تعالی سازمانی و تجلیل از کارکنان نمونه سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: ایران با بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی توانست رتبه اول جهان را کسب کند.

او خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از صادرات داروهای گیاهی ایران را شیرین بیان تشکیل می‌دهد و فارس در زمینه تولید این محصول سرآمد بوده و بالغ بر ۷۵ درصد آن را در کشور تولید می‌کند.

رحمانی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و متأسفانه دشمن عزمش را جزم کرده است تا با چیدن انواع و اقسام دسیسه‌ها و فضا سازی به اهداف نظام مقدس اسلامی لطمه بزند، گفت: دشمنان تلاش دارند برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و حضور مردم را در این جشن‌ها تحت الشعاع قرار دهند.

او با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی به صورت ماهرانه در پی تحت شعاع قرار دادن اهداف نظام است، خاطر نشان کرد: لازم است به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ گذشته توجه کرد.

رحمانی با اشاره به وجود تنگناها و تلاش برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، ادامه داد: باید گسترش صنایع تبدیلی در استان را دنبال کرد؛ با فراوری و صادرات محصولات کشاورزی می‌توان ارزش افزوده چند برابری داشت.

معاون استانداری فارس اضافه کرد: در ابتدای انقلاب تنها ۴ واحد صنایع تبدیلی در استان وجود داشت؛ هم اکنون بیش از ۶۶۵ واحد صنایع تبدیلی در فارس وجود دارد و امید می‌رود بیش از ۲۳۰ واحد فرآوری دیگر طی یک سال آینده در جای جای استان راه اندازی شود تا بتوان از تولیدات ۳ میلیون تنی محصولات باغی بیشترین بهره‌وری را برد.

او با اشاره به گسترش اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار از هزار به بیش از ۲۹۲ هزار هکتار در طول ۴۰ سال انقلاب، افزود: با شرایط خشکسالی در ۱۱ سال اخیر دولت وادار شد روش‌های مدیریت آب و افزایش بهره‌وری از این ماده حیاتی را در پیش گیرد.

رحمانی در بیان موفقیت‌های فارس در عرصه‌های مختلف به مواردی همچون افزایش ۱۰ برابری تولید گوشت مرغ و ۵ برابری تخم مرغ، ایجاد ۳۷۷ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، ایجاد ۶ صندوق حمایت از برنامه‌های کشاورزی و توسعه آن به ۱۵ مورد در آینده نزدیک اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز ضمن تاکید بر اهمیت طرح تعالی در کشاورزی افزود: به دنبال الگویی در سازمان هستیم تا بتوان با چارچوب خاص و آزمون شده بهره‌وری بالاتری را محقق کنیم.

محمدمهدی قاسمی اضافه کرد: با اجرای طرح تعالی به دنبال زبان وادبیات مشترک در سطح اقدامات سازمان هستیم؛ این طرح در سال‌های ۸۵ و ۹۰ شروع اما به شکل کامل عملیاتی و جاری نشد.

او ضمن توجه به اهمیت توانمندی کارکنان جهاد کشاورزی و کشاورزان در اجرای طرح تعالی لازمه پیشرفت در بخش کشاورزی را وجود و بهره‌مندی کارکنان از تفکر متعالی دانست.

قاسمی در بیان موفقیت‎‌های جهاد کشاورزی فارس افزایش سطح زیرکشت کلزا از صفر به ۱۹ هزار هکتا‌، که سبب خود اتکایی در تولید روغن می‌شود، را یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: به رغم خشکسالی کشور تولیدات کشاورزی نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش هم داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس افزایش محصولات کشاورزی از کمتر از ۳۰ میلیون تن را به بیش از ۱۲۰ میلیون تن را از دستاوردهای ارزشمند برشمرد.

در این همایش از بالغ بر ۲ هزار ۶۰۰ کارمند نمونه جهاد کشاورزی استان فارس تجلیل شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه