مدیرکل شیلات استان گیلان خبر داد

افزایش ۸۲ درصدی صید ماهی استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به افرایش صید در استان گیلان گفت: خوشبختانه امسال وضعیت صید ماهی استخوان در استان گیلان روند افزایشی داشته و تا به امروز چیزی در حدود هزار و ۲۸۲ تن ماهی استخوانی صیدشده که در مقایسه با سال گذشته افزایش هشتادودو درصدی صید را شاهد بوده‌ایم است.

افزایش ۸۲ درصدی صید ماهی استخوانی در گیلان

به گزارش ۸دی، اسحاق شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی در استان گیلان از پانزده مهرماه آغازشده است اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی صیادان، صید ماهی را از تاریخ پانزده مهرماه آغاز و خوشبختانه تا به الآن ادامه داشته و صیادان به کار خود مشغول هستند.

وی با اشاره به افرایش صید در استان گیلان گفت: خوشبختانه امسال وضعیت صید ماهی استخوان در استان گیلان روند افزایشی داشته و تا به امروز چیزی در حدود هزار و ۲۸۲ تن ماهی استخوانی صیدشده که در مقایسه با سال گذشته افزایش هشتادودو درصدی صید را شاهد بوده‌ایم است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه خوشبختانه امسال شاهد افزایش کمیت و کیفیت در صید ماهی بوده‌ایم تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه صیادان امسال توانستیم ص ماهی سفید با ۵۱۷ تن ماهی سفید، ک ۷۳۹ تن کفال را صید کنیم که نسبت به سال گذشته صید ماهی سفید افزایش پنجاه‌ویک درصدی و ماهی کفال افزایش پنجاه‌وهفت درصدی داشته‌اند.

شعبانی لازمه افزایش درآمد ناخالص صیادان را افزایش میزان صید دانست و بیان کرد: صیادان در سخت‌ترین شرایط برای ابراز معاش خانواده بود تلاش کرده و خوشبختانه امسال درآمد ناخالص صیادان از صید چیزی در حدود پنجاه میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان صید توسط پنجاه‌ودو پره صیادی انجام‌شده است افزود: اگر می‌خواهیم هرساله میزان صید ماهی استخوانی در استان را افزایش دهیم باید از تعداد پره‌های صیادی زیاد استفاده کنیم به همین منظور امسال صید ماهی توسط پنجاه دو شرکت پره صیادی انجام‌شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه