مدیرکل هواشناسی استان گیلان خبر داد

کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دمای ۲۰ درجه‌ای، بارش باران، وزش باد، بارش برف در ارتفاعات، دامنه، کوهپایه و جلگه خبر داد.

کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا

به گزارش هشت دی،محمد دادرس  در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت توده‌هوای سرد و بارشی از عصر امروز در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌‌ای دمای هوا افزود: از عصر امروز برای نقاط مختلف استان بارندگی شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند در نقاط مرکزی و شرقی استان منجر به آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات، دامنه‌ها و نواحی کوهپایه‌ای به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: از امشب تا صبح فردا شرایط برای بارش به‌صورت مخلوط برف و باران یا بارش برف در برخی از نقاط جلگه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه سرعت وزش باد بین ۳۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود افزود: مسئوولان و مردم تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارات به عمل‌آورند و بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این توده‌هوای بارشی به‌تدریج از ظهر جمعه ضعیف‌ می‌شود گفت: از ظهر جمعه ناپایداری‌های کاهش می‌یابد و از صبح جمعه با کاهش ابرها پدیده یخبندان برای نواحی مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست بیان کرد: به دلیل بارندگی شدید مردم از استقرار در حاشیه رودخانه خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئوولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

دادرس بابیان اینکه مسئوولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئوولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کندد و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه