عضو کمیسیون عمران مجلس:

درآمد نفتی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد درآمد نفتی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی را در لایحه بودجه سال آینده کشور ۴۰۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

درآمد نفتی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است

به گزارش هشت دی، حسن خسته بند با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۸ کل کشور دولت به مجلس اظهار کرد: دولت اعتبارات پیشنهادی خود در پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را به‌صورت انقباضی تدوین کرده است.

تدوین بودجه ۹۸ کل کشور بر اساس شرایط سخت و سخت‌تر

وی با اشاره به اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه سال آینده کشور خرج کشور را بر مبنای تحریم برنامه‌ریزی کرده افزود: دولت ابتدا بودجه را حدوداً ۴۴۷ هزار میلیارد تومان تدوین و‌ سپس آن را بر اساس شرایط سخت به ۴۲۷ هزار میلیارد تومان کاهش داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین بودجه عمومی کل کشور به میزان ۴۲۷ هزار میلیارد تومان بر مبنای فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت است گفت: این در حالی است که بودجه کل کشور در سال ۹۶ و ۹۷ بر مبنای فروش ۲.۴ میلیون بشکه نفت در کشور برنامه‌ریزی‌شده اما برای سال ۹۷ مبنا، فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت و باقیمت ۵۴ دلار محاسبه‌شده است.

پیش‌بینی کاهش درآمد نفتی ایران از ۳۳ هزار به ۲۷ هزار میلیارد دلاری در لایحه بودجه سال ۹۸

خسته بند با بیان اینکه درآمد ارزی نفتی ۳۳ هزار میلیارد دلاری ایران به ۲۷ هزار میلیارد دلار در بودجه سال آینده کاهش پیداکرده خاطرنشان کرد: ۱۴.۵ درصد از ارز حاصل فروش نفت به وزارت نفت تخصیص داده می‌شود و سهم صندوق توسعه ملی که درگذشته ۳۲ درصد بود و امسال باید به ۳۴ درصد می‌رسید در بودجه سال ۹۸ به ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.

درآمد نفتی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد دولت بر فروش کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز گفت: در این حالت درآمد کشور در بدترین حالت به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که درآمد ارزی آن به ۲۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

افزایش بودجه نظامی و دفاعی کشور مبتنی برافزایش ۲۰ درصدی فروش نفت در شرایط تحریم

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد ایران با افزایش فروش نفت و میعانات گازی طبق بودجه تدوین‌شده در لایحه سال ۹۸ کل کشور به افزایش توان نظامی و دفاعی تخصیص پیدا می‌کند تصریح کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها ۲۰ درصد افزایش درآمد مبتنی بر فروش نفت و میعانات گازی عاید کشور شود به افزایش توان دفاعی و نظامی تخصیص پیدا می‌کند.

تخصیص ۱۴ میلیارد دلاری دولت برای تأمین کالاهای اساسی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به تأمین کالاهای اساسی مردم تخصیص‌یافته گفت: کشور در سال آینده از بابت تأمین کالاهای اساسی و ضروری هیچ‌گونه آسیبی نخواهد دید.

تخصیص بودجه ۶۲ هزار میلیارد تومانی دولت به بخش عمران

خسته بند با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز بیان کرد: بودجه پروژه‌های عمرانی بدون افزایش و کاهش نسبت به سال گذشته به میزان ۶۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه