نماینده سالاری و حمایت از نماینده هتاک در «فراکسیون تکرار»

فراکسیون امید که حاصل تکرار رئیس دولت اصلاحات است برای گرانی و وضعیت اقتصادی مردم جلسه با وزیر اقتصاد برگزار نکرد اما برای نماینده سراوان در این زمینه کمیته‌ای تشکیل داد.

نماینده سالاری و حمایت از نماینده هتاک در «فراکسیون تکرار»

به گزارش هشت دی،اصلاح طلبان در هراس و دلواپسی نسبت به از دست دادن بدنه و سرمایه اجتماعی خود هستند. اعضای این جریان سیاسی این موضوع را بیشتر به عملکرد دولت نسبت می دهند اما نوع فعالیت نیروهای اصلاح طلب در مجلس به گونه‌ای بوده که بخش اعظم این ریزش به سبب علکرد ضعیف فراکسیون امید است.

در همین راستا چند اتفاق مهم در مجلس افتاده که اصلاح طلبان در آن دخیل بوده اند. از سلفی حقارت گرفته تا موضوع سربازی زنان و … این اصلاح طلبان مجلس بودند که با رفتار خود فضای سیاسی کشور را ملتهب و جنجالی کردند.

در حال حاضر رفتار ناپسندنماینده سراوان که در فضای مجازی جنجال بسیاری ایجاد کرد هنوز در کانون توجه افکارعمومی قرار دارد. رفتار این عضو فراکسیون امید که با الفاظ ناپسند کارمند سازمان گمرک را خطاب قرار داد موجب شد تا ابعاد دیگر ماجرای حضور وی در گمرک نیز آشکار شود.

حالا «فاطمه سعیدی» یکی دیگر از اعضای فراکسیون امید در توییتی درباره بررسی این موضوع نوشت:

«پیرو اتفاقات پیش آمده در خصوص نماینده سراوان کمیته‌ای در فراکسیون امید مجلس تشکیل شده است. آقای درازهی و مسئولان وزارت اقتصاد برای تشریح موضوع به این کمیته دعوت می‌شوند. نتیجه بررسی موضوع به اطلاع مردم که ولی‌نعمتان حقیقی مسئولان هستند می‌رسد.»

نکته جالب توجه درباره نماینده سراوان که یکی از اعضای فراکسیون امید است برگزاری جلسات متعدد در مجلس برای وی است. «نماینده سالاری» فراکسیون امید درحالی است که این فراکسیون که حاصل تکرار رئیس دولت اصلاحات است برای یک نماینده کمیته و جلسه آنهم با حضور وزیر اقتصاد جلسه برگزار می کند اما این فراکسیون در این مدتی که مردم در تنگنای اقتصادی بودند و شاهد بالارفتن سرسام آور قیمت دلار و اجناس دیگر بودند، جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و وزرای دیگر برای این منظور برگزار نکرد.

برگزاری  این جلسه فراکسیون تکرار درحالی است که «سهیلا جلودارزاده»، عضو دیگر فراکسیون امید با دفاعی عجیب از نماینده سراوان با بیان اینکه «بزرگواری می‌کنیم و برخورد نمی‌کنیم!» گفت:

«گاهی اوقات در کوچه و خیابان پلیس راهنمایی و رانندگی به نمایندگان اهانت می‌کند اما نمایندگان بزرگواری می‌کنند و برخوردی انجام نمی‌دهند.نماینده طبق قانون به هر جایی می‌تواند وارد شود و منع قانونی برای ورود نمایندگان وجود ندارد اما پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می‌کند که به من دستور داده‌اند تا مانع شوم.»

منظور احتمالی خانم جلودارزاده از بزرگواری نمایندگان محترم در مقابل پلیس! احتمالاً سیلی منجر به جرحی بوده است که مدتی قبل یکی از نمایندگان مجلس به صورت پلیس فرودگاه نواخت و این مسئله هرگز آنطور که باید پیگیری قانونی نشد.

 

با این اوصاف شاهد آن هستیم که فراکسیون امید نه تنها از کار نماینده سراوان و الفاظ ناپسندی که این نماینده به زبان راند انتقاد و برخورد نمی‌کند بلکه از کار گذشته نماینده‌ای دیگر که با یک پلیس درگیر شده بود دفاع کرد. سئوال مهم این است که آیا شان نمایندگان مجلس اصلا برخورد اینچنینی با کارمندان نهادها و سازمان‌های دیگر است و با چه نگاهی این نمایندگان به این سازمان‌ها می نگرند که چنین برخوردهایی ایجاد می‌شود.

 به نظر می رسد فراکسیون تکرار در مجلس بیشتر از اینکه به مردم توجه داشته باشد مطامع و منافع سیاسی و جناحی خود را پیش می برد و در بسیاری از این موارد این موضوع اثبات شده که نماینده سراوان یکی از این موارد است.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه