معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

تحرک بدنی راهکاری ساده برای جلوگیری از مرگ زودرس

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تحرک بدنی ازجمله راهکارهای ساده برای جلوگیری از مرگ زودرس افراد است.

تحرک بدنی راهکاری ساده برای جلوگیری از مرگ زودرس

به گزارشهشت دی،علی‌نقی کریمی  با اشاره به اهمیت سلامت در میزان امید به زندگی افراد اظهار کرد: فعالیت و تمرینات بدنی منظم در طول عمر انسان عامل حفظ و تقویت ظرفیت‌های قلبی، ریوی، عصبی و اسکلتی است.

وی با بیان اینکه با فعالیت بدنی می‌توان مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان روده بزرگ و افزایش قند خون بزرگ‌سالی را کاهش داد تصریح کرد: افراد بسیار ضعیف و ناتوان نیز می‌توانند با فعالیت‌های فیزیکی مناسب سلامتی خود را به دست آورند.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیاده‌روی را یکی از ساده‌ترین و مناسب‌ترین ورزش‌ها دانست و افزود: یکی از مزیت‌های پیاده‌روی جلوگیری از انزواطلبی و افسردگی است.

کریمی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی باید به‌آرامی آغاز و به‌تدریج سرعت و مسافت آن افزایش یابد بیان کرد: بهتر است پیاده‌روی در دو نوبت صبح و عصر و هر بار ۳۰ دقیقه انجام گیرد.

وی تمرینات گرم‌کننده، استقامتی (هوازی)، انعطاف‌پذیری، حفظ تعادل، قدرتی و انقباضی را از انواع تمرینات بدنی دانست و گفت: یکی از راه‌های مطمئن برای کنترل و به تأخیر انداختن عوارض پیری تمرینات بدنی منظم است.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پیاده‌روی ازجمله تمرینات استقامتی (هوازی) است افزود: بهتر است با معده خالی و یا بعد از خوردن غذا از انجام فعالیت بدنی خودداری شود.

کریمی با اشاره به اهمیت حرکت بدنی در سلامت انسان و جلوگیری از مرگ زودرس آن گفت: دوری از دخانیات، الکل، کنترل فشارخون و تغذیه مناسب ازجمله راهکارهایی است که می‌تواند از مرگ زودرس انسان جلوگیری نماید.

وی با تأکید بر اینکه مراکز بهداشت آماده خدمت‌رسانی رایگان به متقاضیان خود مراقبتی است افزود: تحرک بدنی ازجمله راهکارهای ساده برای جلوگیری از مرگ زودرس انسان‌ها است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه