نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

دولت قوانین ضد فقرا را خوب اجرا می کند اما در اجرای قوانین ضد اغنیاء مشکل دارد

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: نوبخت ادعا می کند که نمی توانند اقشار پردرآمد را شناسایی کنند اما به نظر می رسد، دولت در جهت اجرای قوانین ضدفقرا خوب عمل می کند اما نمی تواند قوانینی که ضد اغنیا و ثروتمندان هستند را اجرا کند.

دولت قوانین ضد فقرا را خوب اجرا می کند اما در اجرای قوانین ضد اغنیاء مشکل دارد

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با زوایای مثبت و منفی بودجه سال ۹۷، اظهار کرد: توجه به وضعیت کسانی که حقوق پایینی دریافت می کنند از جمله بازنشستگان از جمله نکات مثبت بودجه ۹۷ است.

وی  با بیان اینکه بر اساس بودجه سال آتی، افرادی که حقوق بیشتری دریافت می کنند، مالیات بیشتری می دهند، گفت: افزایش حقوق این افراد نسبت به کسانیکه حقوق های پایینی دریافت می کنند کمتر خواهد بود.

**برنامه های دولت در بحث اشتغال تحقق ناپذیر است

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: مصوب شد که طی سال آینده دولت یارانه دهک های پردرآمد جامعه را حذف کند و این ها نکات مثبتی بود که در بودجه داشتیم.

کوچکی نژاد با اشاره به نکات منفی بودجه سال ۹۷، افزود: یکی از نکات منفی بودجه ۹۷ این است که دولت در بخش اشتغال برنامه ای ارائه نداده است و برنامه هایی که داریم تحقق ناپذیر است.

**حجیم تر شدن دولت به افزایش حقوق و دستمزدها منجر می شود

وی افزود: دولت حجیم تر شده است در حالیکه باید ۱۵ درصد از نیروهای دولتی کاهش یابد و بخش هایی که قابل واگذاری هستند واگذار شوند، اما حجم دولت بالا رفته است و این موضوع حقوق و دستمزدها را دچار معضل می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس، بیان کرد: بودجه عمرانی نیز در بودجه ۹۷ کاهش یافته است و این هم از نکات منفی است.

کوچکی نژاد در مورد احتمال اجرای طرح حذف یارانه دهک های پردرآمد، گفت: در این خصوص نوبخت ادعا می کند که نمی توانند اقشار پردرآمد را شناسایی کنند اما به نظر می رسد، دولت در جهت اجرای قوانین ضدفقرا خوب عمل می کند اما نمی تواند قوانینی که ضد اغنیا و ثروتمندان هستند را اجرا کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه