نائب رئیس کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

چالش‌ها و اماواگرهایی اجرای طرح‌ تحول سلامت بر کسی پوشیده نیست

نائب رئیس کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در طرح تحول سلامت به‌هیچ‌وجه راه برگشت به عقب نداریم گفت: با وجود چالش‌ها و اماواگرهایی اجرای طرح‌ تحول سلامت باید این راه ادامه ‌داشته باشد.

چالش‌ها و اماواگرهایی اجرای طرح‌ تحول سلامت بر کسی پوشیده نیست

به گزارش هشت دی،محمدحسین قربانی در نشست خبری بابیان اینکه در طرح تحول سلامت به‌هیچ‌وجه راه برگشت به عقب نداریم اظهار کرد: این راه باید ادامه ‌داشته باشد ولی چالش‌ها و اماواگرهایی اجرای طرح‌ تحول سلامت بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به لزوم حرکت در چهارچوب قانون در اجرای این طرح تصریح کرد: قانون همه مسیرها را درزمینهٔ منابع و ‌مصارف مشخص کرده است و همه باید طبق قانون حرکت کنند.

نائب رئیس کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: اگر همین منابعی که در چارچوب قانون ‌و‌ برنامه ششم دیده‌شده در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد بنده تضمین می‌کنم هیچ مشکلی در حوزه طرح تحول سلامت وجود نخواهد داشت.

قربانی با تأکید بر لزوم اجرای تعهدات از سوی وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت بیان کرد: نباید این‌گونه باشد که دولت متعهد به پرداخت منابع به وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها باشد ولی آن‌ها منابع را هرجایی که دلشان خواست هزینه کنند.

وی با بیان اینکه با منابع ناموجود نمی‌توان وارد اقیانوس بیکران درمان شد گفت: باید پزشک خانواده، راهنمای بالینی و حذف همپوشانی بیمه‌ها وجود داشته باشد ‌تا‌ بتوان این فضا را به سمت درست و اصلی و در چارچوب قانون هدایت کرد.

نائب رئیس کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین و مصرف منابع در چارچوب قانون گفت: کمیسیون بهداشت و الزاماً وزیر بهداشت باید موظف باشد در چارچوب قانون این منابع را هزینه کند و مجلس نیز ناظر بر این قضیه است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه