معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان:

در سال زراعی ۹۶-۹۵ بالغ‌بر ۸۴ هزار نفر بیمه‌گزار داشتیم

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال زراعی ۹۶-۹۵ بالغ‌بر ۸۴ هزار نفر بیمه‌گزار داشتیم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۲ هزار نفر مشمول بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان دریافت غرامت شوند که حدود هشت میلیارد آن تا الآن پرداخت‌شده و بقیه در انتظار تأمین اعتبار است.

در سال زراعی ۹۶-۹۵ بالغ‌بر ۸۴ هزار نفر بیمه‌گزار داشتیم

به گزارش هشت دی،پیمان معمار زاده در نشست خبری بابیان اینکه تا سال زراعی ۹۴-۹۳ پرداخت غرامت پس از تائید خسارت‌ها توسط ستاد مرکزی بانک کشاورزی به‌حساب خسارت‌دیده‌ها پرداخت می‌شد اظهار کرد: از سال ۹۴-۹۳ با توجه به ایراداتی که توسط دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی و همچنین دیوان محاسبات صورت گرفته این امکان از بانک گرفته شد.

وی تصریح کرد: صرفاً در صورت تأمین اعتبار غرامت‌های بررسی‌شده و تائید شده پرداخت صورت می‌گیرد و بانک کشاورزی از پرداخت غرامت از محل منابع خودش ممنوع شده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: بانک کشاورزی قبلاً خسارات را پرداخت می‌کرد و این را جز مطالبات خود به‌حساب دولت می‌گذاشت ولی از سال ۹۴-۹۳ بایستی اول تأمین اعتبار می‌شد بعد پرداخت توسط بانک صورت گیرد.

معمار زاده بابیان اینکه پیگیری‌های مستمری توسط ستاد صندوق بیمه،‌ اعضای محترم هیئت‌مدیره صندوق بیمه و همچنین نمایندگان محترم‌ مجلس در مجلس صورت گرفت گفت: خوشبختانه در سال ۹۶ مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد که بر اساس ‌بند ب ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه  در قانون بودجه سال ۹۶ هم  یک ردیف بودجه برای صندوق بیمه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برای بیمه، منابع اعتباری در نظر گرفته‌شده است بیان کرد: این اعتبار اگر در اختیار صندوق قرار گیرد قطعاً در سنوات آینده این تأخیرها را نخواهیم داشت.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: به  دلیل غرامت‌ها و خسارت‌های سال زراعی ۹۶-۹۵ که هنوز بعضی از محصولات مهلت‌دارند پرداختی به‌طورکلی صورت نگرفته است و فقط مصوبه‌ای در مجلس است و ازنظر ریالی هنوز به صندوق پرداخت‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۹۶-۹۵ بالغ‌بر ۸۴ هزار نفر بیمه‌گزار داشتیم افزود: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۲ هزار نفر مشمول  بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان دریافت غرامت شوند که حدود هشت میلیارد آن تا الآن پرداخت‌شده  و بقیه در انتظار تأمین اعتبار است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: پس از تأمین اعتبار توسط دولت قطعاً مطالبات کشاورزان ناشی از غرامت‌های ۹۶-۹۵ پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه