هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

همچنان در جاده تهران-تبریز

تراکتورسازی پس از آنکه با باخت هفته گذشته به پرسپولیس مرحله اول رقابت با سرخابی‌های پایتخت را واگذار کرد تلاش می‌کند تا در تقابل خانگی با دیگر حریف پُرطرفدار تهرانی به روند رشک‌برانگیز استقلال در هفته‌های اخیر پایان دهد.

همچنان در جاده تهران-تبریز

به گزارش هشت دی،سومین هفته از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران پایان هفته جاری برگزار می‌شود. برای فردا دو مسابقه در دستور کار قرار دارد. در نخستین بازی، فولاد رده‌ دومی در تقابل با تیم قعرنشین سیاه‌جامگان می‌کوشد تا از یک طرف، از جایگاه جدید خود به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشین لیگ محافظت کند و از سوی دیگر، حتی‌الامکان فاصله‌اش را با صدر جدول کاهش دهد.

در دومین بازی فردا، سپاهان در خانه پارس جنوبی به مصاف این حریف می‌رود. در این مسابقه میزبان جمی تلاش می‌کند تا با واریز امتیازات این بازی خانگی به حساب خود، جایگاهش در رده دوم جدول را پس بگیرد و میهمان اصفهانی به دنبال آن است تا با کسب نتیجه‌ای مطلوب در این دیدار به روند خوبش در نیم‌فصل دوم ادامه دهد.

سایر دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود. در این میان، بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بدون تردید مهم‌ترین بازی هفته است. تیم پُرطرفدار تبریزی برای دومین هفته پیاپی به مصاف سرخابی‌های پایتخت می‌رود. تراکتورسازان که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی مغلوب پرسپولیس شدند امیدوارند تا در دومین تقابل حیثیتی خود سربلند از زمین مسابقه بیرون آیند. آنها البته برای تحقق بخشیدن به این مهم کار بسیار دشواری دارند، زیرا استقلال اگرچه در جدول رده‌بندی چهار پله پایین‌تر از پرسپولیس است، اما کمتر از حریف هفته قبل برای تیم تبریزی چالش‌برانگیز نخواهد بود. آبی‌های پایتخت در پنج بازی از هفت دیدار اخیر خود برنده شده و سه مسابقه آخر را با بردهای قاطع و پُرگل به پایان رسانده‌اند. با این اوصاف، بیراه نیست اگر استقلال با وجود قرار داشتنش در رده پنجم آماده‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران قلمداد شود. در سوی مقابل، تراکتورسازی تیمی است که مثل سپاهان تداوم حضورش در نیمه پایینی جدول از شگفتی‌های لیگ هفدهم به حساب می‌آید، هرچند که انتظار می‌رود تیم تبریزی با اتکا به سربازانی که در نقل و انتقالات نیم‌فصل جذب کرده است به مرور شرایط بهتری پیدا کند.

روز جمعه همچنین ذوب‌آهن تلاش می‌کند تا در رویارویی خانگی با تیم رده‌ چهارمی پیکان به حضورش در نیمه بالایی جدول تداوم بخشد. تیم صدرنشین پرسپولیس نیز در مصاف با همشهری پایین‌جدولی‌اش، نفت در اندیشه هرچه مستحکم‌تر کردن جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، چهاردهم دی ۹۶

فولاد خوزستان – سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۵

پارس جنوبی جم – سپاهان اصفهان، ورزشگاه تختی جم، ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه

جمعه، پانزدهم دی ۹۶

تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

پدیده مشهد – صنعت نفت آبادان، ورزشگاه امام رضا (ع)، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

ذوب‌آهن اصفهان – پیکان تهران، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۵

سپیدرود رشت – گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه سردار جنگل، ساعت ۱۵

سایپا تهران – استقلال خوزستان، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

پرسپولیس تهران – نفت تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

منبع: ایمنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه