مدیر حج و زیارت استان گیلان:

۲۹۵ ویزای زائران قزوینی در استان گیلان صادر شد

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۲۱۶ زائر گیلانی به منظور شرکت در اربعین حسینی از استان ویزا دریافت کردند گفت: ۲۹۵ ویزای زائران قزوینی در گیلان صادر شد.

۲۹۵ ویزای زائران قزوینی در استان گیلان صادر شد

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسن فعال عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه همه‌ساله مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی افزایش می‌یابد اظهار داشت: اعزام زائران گیلانی به اربعین حسینی در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام‌ زائران اربعین حسینی در گیلان از شهریورماه آغاز شده بود خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار و ۲۱۶ زائر گیلانی به‌منظور شرکت در اربعین حسینی از استان گیلان ویزا دریافت کردند.

فعال با تاکید بر اینکه ویزای ۲۹۵ نفر از زائران استان قزوین در استان گیلان صادر شده است بیان کرد: امسال با مدیریت و تلاش ویژه، روند صدور ویزای اربعین حسینی در استان گیلان مطلوب‌تر از دیگر استان‌های کشور بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نخستین پرواز اعزام به اربعین حسینی از فرودگاه سردارجنگل رشت با ۱۳۶ زائر به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام شد افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان اعزام  ۱۵ هزار زائر غیرایرانی برای شرکت در اربعین حسینی به استان گیلان ورود می‌کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه این استان تاکنون میزبان ۱۱ هزار زائر غیر‌ایرانی بوده است خاطرنشان کرد: خدمات ‌دهی به زائران غیر ایرانی با همکاری ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان، اوقاف و  امور خیریه و مشارکت مردم انجام شده است.

فعال با تاکید بر اینکه عمده زائران اربعین حسینی از استان گیلان با استفاده از حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شدند افزود: مسئولیت امنیت زائران برعهده دولت عراق بوده و سه گروه امنیتی از کشور برای حفظ امنیت زائران در عراق پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه