عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

بیکاری عامل اجباری فرار جوانان از روستا به شهرها است/ دولت دامنه خدمت خود را به روستانشینان افزایش دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیکاری را عامل اجباری فرار جوانان روستا به حاشیه شهرها نام برد و گفت: دولت باید دامنه خدمت خود را به روستانشینان افزایش دهد تا مانع از مهاجرت اجباری روستائیان شود.

بیکاری عامل اجباری فرار جوانان از روستا به شهرها است/ دولت دامنه خدمت خود را به روستانشینان افزایش دهد

حسن خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی، بابیان اینکه در سطح کشور ما هرکسی که بیشتر دادوفریاد کند سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: افراد روستایی با توجه به اینکه مظلوم هستند و به حداقل‌ها قانع‌اند حقشان ضایع می‌شود.

وی بابیان اینکه کسی به داد روستائیان نمی‌رسد، افزود: مظلومیت‌هایی که در سطح روستاها وجود دارد به خاطر این است که کسی نیست تا سخنگوی آن‌ها بشود به توسعه روستایی کمک کند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی به موضوع مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها اشاره داشت و گفت: گرچه در بعد انقلاب خدمات بسیار زیادی به روستاییان همانند آب‌رسانی، برق و گاز ارائه‌شده اما همچنان روستانشینان در رنج هستند و اکثر روستانشینان مهاجرت کرده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراکم جمعیت در مقایسه قبل انقلاب با بعد انقلاب به نسبت در شهرها بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: باید در بخش روستا به‌گونه‌ای عمل شود تا بیشتر خدمات و یارانه در اختیار اقشار روستایی قرار بگیرد تا مردم هم پی ببرند که منافعشان ماندن در روستا است.

خسته بند به‌ضرورت ارائه خدمات بیشتر به روستائیان و توجه بیش‌ازپیش دولت به آن‌ها تأکید کرد و افزود: باید برای روستائیان رفاه و معیشت بهتری فراهم شود و با برنامه مدون و بلندمدت روستائیان را به روستا دل‌بسته کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه بیکاری عامل اجباری فرار جوانان از روستا به شهرها است، گفت: جوانان در روستاها به دلیل اینکه اشتغال در حد خود ندارند با اجبار به شهرها کوچ می‌کنند و نهایتاً حاشیه‌نشینی در شهرها را برمی‌گزینند.

وی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت روستاها بیشتر در ایجاد صنایع کوچک و بزرگ بهره گرفت، گفت: باید تمام سمت‌وسوی دولت در راستای کمک‌رسانی و خدمات افزایی به روستائیان و ایجاد اشتغال‌های جانبی به‌ویژه در صنایع‌دستی و صنایع مونتاژی و تبدیلی جوان را در روستا مشغول کرد.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت با اشاره به اینکه باید با ارائه خدمات مناسب و درخور مانع مهاجرت روستانشینان به شهرها شد، گفت: دستگاه‌های مالی و سیاست‌های دولت باید به گونه تعریف‌شده باشند تا مانع از هجوم روستائیان به شهرها شوند در غیر این صورت ما همچنان بر جمعیت شهری‌مان افزوده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه