بازداشت فاضل لاریجانی صحت دارد؟

خبر بازداشت فاضل لاریجانی برادر صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در برخی رسانه های معاند ضد نظام منتشر شده است.

بازداشت فاضل لاریجانی صحت دارد؟

به گزارش ۸دی، خبر بازداشت فاضل لاریجانی برادر صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در برخی رسانه های معاند ضد نظام منتشر شده است اما این خبر می تواند به واقعیت نزدیک باشد.

۲۱ آذر ماه ۹۵ در یکصد و پنجمین نشست محسنی اژه سخنگوی قوه قضائیه خبرنگاری گفت: اخیراً فاضل لاریجانی نامه‌ای به دادستان تهران زده و گفته که دارایی‌های من را همزمان با دارایی ناطق نوری بررسی کنید این پرونده به کجا رسیده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ اظهار داشت: اینکه ایشان صریح حرف می‌زده برای دادستان تکلیف‌آور نیست. اگر منظور شما پرونده‌ای است که به واسطه یک نوار ضبط شده از سوی مرتضوی و پخش بخشی از آن نوار در مجلس از سوی احمدی‌نژاد تشکیل شد آن پرونده همچنان وجود دارد و در حال بررسی است.

همچنین ۱۸ بهمن ماه سال ۹۱ دادستانی تهران اعلام کرد، از سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی در رابطه با فیلم ضبط شده از دیدارشان، در دادسرا تحقیق شده است.

به گزارش جهان، دادستانی تهران در این روز اعلام کرد پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد.

پس از تکمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تأمین مناسب آزاد شد. همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد.

اکنون پس از چند سال از جریان این پرونده احتمال ادامه رسیدگی به آن وجود دارد و باید دید سخنگوی قوه قضائیه درباره این موضوع در نشست آتی خود چه گزارشی می دهد.

فاضل لاریجانی متولد ۱۳۴۲ قم و برادر کوچک‌تر علی لاریجانی، صادق، محمد جواد، و باقر لاریجانی است که مسئولیت‌های متعددی در جمهوری اسلامی از جمله عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در کانادا، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را داشته است. در حال حاضر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در آمل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
یعنی از اونروز تا حالا تحقیق میکنند؟ اگه بخواند راجع به فرار محمود خاوری تحقیق کنند چی میشه؟ بعد با این اتهامها شده رایزن فرهنگی در کانادا؟ و از همه مهمتر چرا این اقایون نمیرن کربلا، نجف، یا هر شهر مذهبی دیگه. همه رو به دیار کفر دارند. اخه چقدر ریا چقدر دروغ و کلک؟
در حاشیه