خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار تالش در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

حضور ۲ میلیون گردشگر در تالش در طول سال / ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی تالش ۱۱۶۲ میلیارد تومان است

فرماندار تالش گفت: این شهرستان از ییلاقات و ساحل زیبایی برخوردار است که در سال ۲ میلیون نفر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

حضور ۲ میلیون گردشگر در تالش در طول سال / ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی تالش ۱۱۶۲ میلیارد تومان است

سید عیسی مهدوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: وصیت امام این است که ما خدمتگزار مردم باشیم و مردم ولی نعمت ما هستند. امروز هم تأکید رهبر انقلاب و رئیس جمهور همین است.

وی افزود: ما همه روزه ملاقات مردمی داریم و زمانی که مردم مراجعه  می‌کنند ما آنها را می‌پذیریم ولی آنچه برای ملاقات مردمی مرسوم شده است روزهای سه‌شنبه است. در ملاقات عمومی تأکید بر این است که با مردم رفتار خوبی انجام شود.

فرماندار تالش ادامه داد: شهرستان تالش به لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان گیلان است و جمعیتی در حدود ۲۰۶ هزار نفر دارد. این شهر به لحاظ زیستی و تنوع مذهبی و قومی دارد اما به دلیل همزیستی خوب این تنوع مشهود نیست.

وی با بیان اینکه مردم تالش در انتخابات مشارکت ۹۶ درصدی داشتند که حدود ۹۰ هزار رأی به آقای روحانی دادند که بعد از شهرستان رشت دومین رأی را به آقای روحانی داده اند.

مهدوی با بیان برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان گفت: تالش حدود ۹۳ کیلومتر ساحل دارد و در روزهای آتی طرح ساحلی حویق به بهره برداری می رسد و در بخش های مختلف هم سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری هستند.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی کشاورزی شهرستان تالش ۱۱۶۲ میلیارد تومان در سال است اظهار کرد: این شهرستان ۹۳ هزار تن تولید برنج، ۹۵ هزار تن محصول باغی، ۳ هزار تن محصول آبزی پروری، ۳۶۰ هزار رأس دام و … از مزایای کشاورزی شهرستان تالش است.

فرماندار تالش با بیان اینکه این شهرستان ۶۶۰ خانوار عشایری دارد افزود: عشایر تالش بالاترین عشایر استان گیلان را شامل می شوند و این خانوارها مولد هستند و از ظرفیت های خوب شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه تالش دارای دو ناحیه صنعتی است اظهار کرد: نواحی صنعتی با ۶۰ درصد ظرفیت در حال کار است و یک ظرفیت مهم برای این شهرستان صنعت پالت سازی است و هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این شهرستان در این صنعت اشتغال دارند که این ظرفیت به ۳۰۰۰ نفر قابل احیاست و با دستور استاندار محترم مقرر شده است که شهرک پالت سازی در این شهرستان تعبیه شود که به دنبال مکان مناسب برای این موضوع هستیم.

مهدوی با بیان اینکه فاز اول شهرک پرورش ماهیان خاویاری در مساحت ۱۶ هکتار از اراضی خطبه سرای بخش گرکان رود تالش در حال اجراست گفت: این اولین نمونه ویژه شهرکی در استان گیلان است که برای حدود ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

فرماندار تالش درباره ظرفیت گردشگری تالش نیز اظهار کرد: تالش ییلاقات زیبایی دارد و از ساحل زیبای گیسوم برخوردار است که در سال بالای ۲ میلیون نفر از این ظرفیت‌های گردشگری استفاده می‌کنند و ساحل گیسوم از امکانات اقامتی و امکانات ساحلی طرح دریا و جنگل برخوردار که گردشگران از این مواهب استفاده می‌برند.

وی در پایان گفت: طرح روستای بدون بیکار نیز هم اکنون در یکی از روستاهای شهرستان در حال اجراست و امیدواریم این طرح را در ۴ روستای دیگر هم اجرایی کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه