همسرشهید‌مدافع‎حرم‌پورابراهیمی‌در‌گفتگو‌با‌8دی:

ضرورت الگوپذیری دختران از سیره حضرت معصومه(س)/ مادران رسالت تربیت دختران جامعه را برعهده دارند

همسر شهید مدافع حرم پورابراهیمی گفت: دختران با مطالعه زندگی حضرت معصومه(س) سیره ایشان را چراغ راه و زندگی خود قرار بدهند.

ضرورت الگوپذیری دختران از سیره حضرت معصومه(س)/ مادران رسالت تربیت دختران جامعه را برعهده دارند

لیلا دانا در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومعه سلام الله علیه و روز دختر، اظهار داشت: رسالت اصلی تربیت فرزندان برعهده خانواده است.

وی با بیان اینکه آنچه که حضرت معصومه(س) را شاخص و یکی از بانوان نمونه تاریخ اسلام تبدیل کرده است، تربیت و پرورش ایشان در خانواده است، افزود: تربیت ایشان نزد مادر، مادربزرگ و به ویژه برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) بوده که ایشان را شاخص کرده است.

همسر شهید مدافع حرم حسینعلی پور ابراهیمی با اشاره به نقش تربیت محوری مادران در خانواده گفت: دختران در گذشته نه چندان دور جامعه ما راه ورسم زندگی از جمله همسرداری و مادری را زیر نظر مربیان دلسوزی مانند مادر و حتی مادربزرگ در کانون گرم خانواده یاد می گرفتند.

دانا با بیان اینکه دختران تمام الگوهای درست را در کنار کسانی آموزش می دیدند که دلسوزانه در کنارشون بودند، بیان کرد: متاسفانه امروزه به بهانه متمدن شدن و مشغله های زیاد زندگی نقش خانواده در جامعه ما کمرنگ شده و دیگر مثل گذشته دختر خانواده الگوی خود را از مادر نمی گیرد.

وی اشتغال مادران در خارج از خانه را یکی از دلایلی عدم الگو پذیری دختران از مادر اشاره کرد و گفت: به دلیل کار در بیرون خانه و کمرنگ شدن حضور مادر در خانه باعث می شود دختر به ناچار از کسانی الگو می گیرد که با فرهنگ جامعه، اصول ارزشی یک انسان و دین ما هیچ شباهتی ندارد.

همسر شهید مدافع حرم حسینعلی پور ابراهیمی با اذعان به اینکه الگویی که برای زنان و دختران جامعه اسلامی ما در خانواده ها بروز و نمود پیدا می کند، افزود: حضرت معصومه(س) که افتخار میزبانی مزار و مرقد و ضریح مطهرشان برای ما ایرانیان است از زنان و بانوان شاخص تاریخ اسلام هستند.

دانا همچنین به ضرورت الگو پذیری دختران از سیره حضرت معصومه سلام الله علیه تاکید کرد و گفت: دختران ما با مطالعه زندگی و کرامات این بانوی بزرگوار و قرار دادن چراغ راه می توانند الگوی مناسبی برای موفقیت در زندگی خود داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه