نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با 8دی:

شیوع تب کریمه کنگو بسیار محدود است/ نیازمندی‌های دامی باید از اماکن مجاز تهیه شود

نائب رئیس کمیسون بهداشت مجلس با بیان اینکه شیوع تب کنگو بسیار محدود است، گفت: مردم نیازمندی‌های دامی خود را از مراکز مجاز پروتئینی تهیه کنند.

شیوع تب کریمه کنگو بسیار محدود است/ نیازمندی‌های دامی باید از اماکن مجاز تهیه شود

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه فقط در دو مورد تاکنون بیماری تب کنگو گزارش شده است، اظهار داشت: طبق گزارش‌های موجود شیوع تب کریمه کنگو بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه فضای حاکم در کشور به حد بحران نرسیده و قابل کنترل است، افزود: الحمدلله شبکه های بهداشت و درمان های سطح کشور و همچنین با توجه به اطلاع رسانی هایی که شبکه های دامپزشکی سراسر کشور انجام داده اند فضا تحت کنترل و جای نگرانی نیست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تهیه نیازمندی های دامی مردم در مراکز مجاز تاکید کرد و گفت: مردم از خرید نیازمندی‌های گوشتی در اماکن غیر مجاز خودداری کنند و از مکان‌های مجوز دار و بهداشتی و مراکز معتبر عرضه پروتئینی اقدام به خرید گوشت کنند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از سودجویان هستند که از کشتارگاه‌های محلی غیر مجاز و بومی استفاده می‌کنند که نظارت و کنترلی بر آنها نیست، اظهار کرد: در کشتارهای غیرمجاز بیماری‌های دامی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و برخی از سودجویان هم هستند که مردار برخی از حیوانات را بعنوان گوشت در اماکن غیر مجاز عرضه می‌کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: مردم عزیز باتوجه به اینکه ماه مبارک رمضان است و مصرف گوشتشان هم در این ماه تقریبا زیاد شده مستلزم توجه بیشتری است و باید گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و به برند و برچسب بهداشتی گوشت‌ها توجه کافی داشته باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در خانه ملت نظارت دولت بر اماکن و کشارگاه‌های دامی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: اکنون فضای حاکم بر محصولات دامی نیازمند نظارت بیشتر دامپزشکی و دولت است البته ناگفته نماند که مردم باید همکاری و از مصرف و عرضه محصولات غیر مجاز دامی خودداری کنند.

تب خون‌ریزی‌ دهنده‌ی ویروسی کریمه‌ کنگو (CCHF)، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می‌رود. این بیماری در اصل مخصوص حیوانات است؛ طیف گوناگونی از حیوانات شامل حیوانات وحشی و اهلی مثل گوسفند، بز و گربه قابلیت میزبانی ویروس تب کریمه را دارند. بیماری CCHF در بیشتر مواقع توسط کنه منتقل می‌شود که همه‌گیری بالایی هم دارد. شش ماه اول سال و در طول گرمای هوا، شرایط مناسبی برای رشد این ویروس به‌حساب می‌آید. خوشبختانه با تشخیص به‌موقع این ویروس می‌توان فرد مبتلا را به‌طور کامل درمان کرد و تمام داروهای آن در کشور موجود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه